Flying tiger | Irland | SRO | 10 i karakter

Indledning
I denne opgave kommer vi ind på selve Flying Tiger som virksomhed, men også den irske kultur.

Vi kommer blandt andet ind på hvordan Flying Tiger som en dansk butikskæde, vil kunne starte en butik op på det irske marked, hvad man skal være opmærksom på, og hvilken viden man skal have inden.

Indholdsfortegnelse
Indledning. 2

Metode. 2

Redegør for Flying Tigers aktiviteter i Irland. 2

Redegør der desuden for Flying Tigers interne samt eksterne forhold. 3

Foretag en landeanalyse, med særlig vægt på landets kultur. 9

Analyser ved hjælp med IMK-modellen en selvvalgt reklame og diskuter hvorvidt denne kan anvendes på det pågældende marked. 13

Diskuter hvilke kulturelle forhold Flying Tiger skal være opmærksom på ved markedsføring på det italienske/irske marked. 15

Kig bilag x. 15

For at finde ud af hvilke kulturelle forhold Flying Tiger skal være opmærksom på, på det irske marked, har jeg valgt at tage brug af Geerts Hofstedes kulturundersøgelse. For at finde ud af hvordan Irernes kultur er. 15

Afslut med en vurdering af virksomhedens vækstmuligheder på det irske marked. 16

Konklusion. 16

Litteraturliste 17

Bilag 18

Uddrag
Da jeg ikke kunne finde nogle politiske og lovgivningsmæssige forhold, i forhold til Irland, har jeg tage udgangspunkt i reglerne i Danmark.

Da Flying Tiger Copenhagen er en detailhandelsvirksomhed, og skal derfor underrette sig nogle love, det kan f.eks. være lukkeloven, der fortæller at de ikke må have døgnåbent. Hvis man tager udgangspunkt i vores nuværende tid under corona, er de også blevet lukket ned af staten.

---

Flying Tigers svagheds prioriteter ligger i at de har faldet meget i vækst de seneste år, dette kunne vi også læse i virksomhed karakteristikken hvor der står at de kom ud med et underskud på 541 millioner kroner, i 2018.

Udover det er varerne i butikken ofte af lav kvalitet, her giver prisen genskær i varerne man for hvad man betaler for. Flying Tiger har fået en del mediekritik grundet de havde kaldt en masse varer hjem på et tidspunkt, dette bliver også en svaghed i forhold til kundernes synspunkt på butikken.

Tiger skiftede navn til Flying Tiger Copenhagen, da butikken blev mere international, og dette kan skabe forvirring hos kunden, det andet svaghedstegn ved dette skift, kan være at før viste navnet ”Tiger” at det var en billig butik, hvor største del af varerne kostede 10kr, sådan er det dog ikke længere.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu