Indholdsfortegnelse
1. BMC MODEL
- Nøglepartnere:
- Nøgleaktiviteter:
- Nøgleressourcer:
- Produkt/Ydelse: (Value proposition)
- Kundesegmenter:
- Kunderelationer:
- Distributionskanaler:
- Omkostninger:
- Indtægter:

2. Navneskiftet fra Tiger til Flying Tiger Copenhagen skete i foråret 2016. På hvilken planlægningsniveau er denne beslutning truffet, og hvem i organisationen træffer sædvanligvis en sådan beslutning?

3. Analyser Flying Tiger Copenhagens
- Værdikæde
- Støtteaktiviteter
- Primære aktiviteter
- Pestel

4. Diskuter og vurder Flying Tiger Copenhagens konkurrencestrategi

5. Analyserer og vurder de vækstrategier Flying Tiger Copenhagen har benyttet.

6. Vurder, hvilke vækstrategier det kan anbefales Flying Tiger Copenhagen at benytte fremover.

7. Diskuter og vurder hvordan Flying Tiger Copenhagen differentierer sig fra virksomheder som Søstrene Grene, Normal, 7-Eleven og Netto.

Uddrag
Etablering af deres nye butikker på de nye markeder er opnået 50/50 sammen med en lokal partner, hvilket sikrer lokalt iværksættere og øger deres internationalt ekspansion.

Zebra deler investeringer, omkostninger og overskud med den lokale partner, derfor det bliver et forretningspartnerskab.

Samarbejdspartnere er ansvarlige for den daglige drift af butikken, markedsføring i landet og uddannelse og træning af personale.

Resten som fx levering af produkterne og markedsfærings ressourcer, står Flying Tiger selv for.

Zebra driver virksomheder i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Island, Sydøst og Nordengland, Skotland, Irland, Holland, Polen, Norditalien, en del af Frankrig, USA, Tyskland og en stor del af Spanien.

---

Det er en fact, at alle virksomheder skal have tilstrækkelige indtægter til at dække deres omkostninger.

Flying Tiger tjener penge på at sælge sine innovative og billige produkter sammen med de penge, de tjener når de åbner en ny butik.

Ved at åbne flere butikker globalt, forventes en overskudsstigning og på samme tid, virksomheden udvides, og nye menneske kender til brandet og begynder at købe fra dem.