Indledning
Fitness World er en af de største fitnesskæder i Danmark, hvoraf de som markedsleder sidder på den største markedsandel med over 170 landsdækkende centre og 470.000 medlemmer som de har anskaffet sig siden deres åbning i 2005.
I Denne opgave vil der henholdsvis blive analyseret den interne del af fitness World. Det gør jeg bl.a. ved hjælp af Business Model Canvas
hvor jeg kommer til at gennemgå de forskellige segmenter af BMC’en. Udover det vil jeg afslutte min opgave med en SW-analyse, som er med til at give en samlet forståelse af fitness Worlds styrker og svagheder. Herudover vil jeg begynde med at beskrive fitness Worlds kunder og målgruppe.
Indholdsfortegnelse
1. Kundesegmenter
2. Værditilbud
3. Kanaler
4. Kunderelationer
5. Indtægtsstrømme
6. Nøgleressourcer
- Menneskelige ressourcer
- Fysiske ressourcer:
- intellektuelle ressourcer:
- Finansielle ressourcer:
7. Nøgleaktiviteter
8. Nøglepartnere
9. Omkostningsstruktur
Optimer dit sprog - Klik her og bliv verdensmester i at skrive opgaver
Uddrag
4. Kunderelationer
Kunderelation er endnu et ekstremt vigtigt område. Kvalitetsværdi og sikre, at kunderne er loyale over for Fitness World.
Her gør Fitness World et godt stykke arbejde inden for produktudvikling, du kan for eksempel tilmelde dig teamtræning. En applikation på din telefon eller computer på Internettet.
Giv kunderne hurtig informationsstrøm i omgivelser, tid, rum osv. Det skal ikke kun være let tilgængeligt, men gode gammeldags medarbejdere skal også være ordentligt kvalificerede til at yde den bedste service til Fitness Worlds kunder.
Derfor kan vi sige, at kundeforhold er ekstremt vigtige i fitnessbranchen, fordi det er vigtigt at give kunderne den bedste oplevelse, så de kan besøge igen.
Her er Fitness World imidlertid krympet, men vendte sig til deres smukke centrum og overlegne placering. Men hvordan for de penge til at finansiere al den markedsføring og produktudvikling, det vil jeg bl.a. komme ind på i indtægtstrømmen.
5. Indtægtsstrømme
FW indtægter bliver bl.a. indhentet fra de mange kunders abonnementer til de forskellige centeret.
Ud over det for de også indtægter fra at udbyde produkter fra deres samarbejdspartnere f.eks. Fuctional Nutrition. Det er dog ikke en fast omsætning de får fra den individuelle kunde
da der er forskellige prisklasser i forhold til hvad kunden vægter der vigtigst i et abonnement. Eksempelvis har man fire forskellige medlemskabstyper, fitness basic, fitness flex, fitness all og fitness Premium.
Disse medlemskaber kommer med hver deres fordele i forhold til hvad kunden har brug for. Det mest basale medlemskab ligger på 179kr. Pr. Måned
hvor du får adgang til et center og dets ydelser. Hvor du med fitness Premium for adgang til alle centrer i hele Danmark, samt 5 samtaler med en personlig træner om året og andre goder.
Skriv et svar