Fitness World | Afsætning | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1 Analyser relevante forhold i Fitness Worlds omverden, der påvirker virksomheden

Den afhængige omverden (nærmiljø) –
- Kunder
- Konkurrenter
- Mellemhandlere
- Leverandører

Den uafhængige omverden (fjernmiljø) – PEST–analyse
- Political
- Economical
- Sociocultural
- Technological

2 Diskuter og vurder Fitness Worlds strategiske muligheder
- PLC
- SWOT analyse
- Vækststrategier
- Markedspenetrering
- Produktudvikling
- Markedsudvikling
- Horisontal integration
- Konkurrencestrategier
- Konkurrencemæssig position

3 Vurder Fitness World marketing-mix i forhold til deres målgruppe De 7 P’er
- Produkt
- Pris
- Distribution
- Promotion
- Mennesker
- Håndgribelighed
- Proces

Uddrag
Fitness World besidder den bedste position i fitness branchen, de er nemlig markedsleder. Dette er de på baggrund af deres mange kunder, som vælger dem fremfor konkurrenten, pga. lave priser, deres centre er til at finde alle vegne (typisk lige i nærheden hvor mange enten arbejder, studere eller bor).

Derudover operer de med bindingsfrie abonnementer, hvilket er en stærk ting. De har en god markedsføring som ses mange steder. Såsom på nettet, busser, busstodsteder, centre osv.

Derudover er de også på Facebook, som vi jo ved, er samlestedet for stort set hele Danmarks ungdom, hvilke er Fitness Worlds kommende målgruppe, eftersom fitnesstrenden henvender sig mere og mere til de unge.

Dog har Fitness World ikke den store luksus at tilbyde deres kunder. I badet finder man kun en bruser, altså gør de hverken brug af pool, sauna, spa eller lignende luksus. Deres medarbejder er heller ikke de mest optimale i branchen.

De er typisk unge, da de vil have billigarbejdskraft og eftersom de gør brug af den her omkostningsminimering.

Deraf kommer der også at de så ikke har nogen fysioterapeuter, hvilket jo er vigtig eftersom det er et styrketræningscenter, hvori der ligger at folk måske kommer for at genoptræne tidligere skader eller lignende. Dog er der gode muligheder at finde for fremtiden.

Dansker, gamle som unge, er blevet mere og mere sundheds, motions og fitness orienterede, hvilket flere undersøgelser og interviews med danskerne føre bevis for. Og hvilken kæmpe fordel er dette ikke for ethvert fitnesscenter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu