Fastfoodrestauranter | Analyse af konkurrencesituationen | 10 i karakter

Indledning
I 2013 fik Danmark endnu et alternativ at vælge imellem, når man får lyst til fastfood, idet den store, svenske burgerkæde Max Hamburgerrestauranger åbnede sin første restaurant i Danmark.

Max har over 100 restauranter rundt om i Sverige, Norge, de Forenede Arabiske Emirater og Danmark, hvor de ligger på attraktive beliggenheder.

I Danmark er der tre restauranter - en i København, en i Ishøj og en i Herlev. Restauranterne drives på franchisebasis, og We Love Burgers A/S er masterfranchisetager i Danmark.

Uddrag
Hos Max i Sverige mener man ligeledes, at man sidder med den rette opskrift på succes. Den svenske burgerkæde, der blev etableret i 1968, har oplevet stærk vækst de seneste 12 år.

Ifølge Richard Bergfors er Max med sine nuværende 95 restauranter nået til et punkt, hvor det er svært at blive meget større i Sverige, og derfor valgte kæden i maj i 2012 at åbne sin første restaurant uden for Sverige – nærmere bestemt i norske Oslo.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu