Indholdsfortegnelse
Afsætning A, afleveringsopgave
A: Definer kort markedet (produkt og geografi)
B: Identificer konkurrenterne (konkurrencetragtmodellen)
C: Analyser de konkurrencemæssige positioner
Uddrag
Når du har besvaret disse tre step skrives en samlet konklusion for din analyse. Besvarelsen deles op i de ovennævnte punkter.
Under hvert punkt skrives så en flydende tekst med brug af relevante fagbegreber og i b samt c god argumentation. Til at understøtte jeres analyse og argumentation skal nedenstående kilder bruges (og ikke andre).
---
Markedet defineres ved produkt og geografi hvilket i denne opgave er personbiler i Danmark. Salget af nye biler i 2020 er dykket med 28 procent, men for nogle mærker er nedgangen noget større.
Dette er grundet af mange ugers lukning af Danmark og af alverdens bilfabrikker som har sent bilsalget ud i et voldsomt dyk.
Markedet for personbiler er størst indenfor konsumentmarkedet, da der bliver solgt flest personbiler på dette marked.