Indledning
Vi lever i verden med stor variation mellem forskellige lande, mellem forskellige kulturer. Hvert land har noget nyt at byde på, noget nyt for enkelte personer i verden, noget nyt der får det bedste frem i dem selv.

I Danmark er vi kendt verden over for vores utroligt velfungerende velfærdssamfund, som overordnet bygger på at arbejdsstyrken skal forsørge de svage og ældre ved indbetaling af diverse skatter.

Problemet ligger på at Danmarks befolkning bliver ældre og ældre, og dermed bliver arbejdsstyrken mindre og mindre.

Inden længe vil velfærdssamfundet i sidste ende ikke kunne bære presset fra den faldende fødselsrate, men hvad kan løsningen være til dette?

Virksomheden Spises fremviser her på YouTube i deres “DO IT FOR”-kampagne fra 2014 et bud på hvordan kombinationen af romantiske rejser og sex kan være løsningen på Danmarks problemer .

I Spies’ reklamefilm, “DO IT FOR DENMARK” og ”DO IT FOREVER” gøres modtagere straks opmærksom på at Danmark er i krise

den danske fødselsrate er den laveste i 27 år og det vil betyde at der ikke kommer nok børn til at redde den gamle del af befolkningen.

Uddrag
Ved at bruge Toulmins argumentationsmodel, kan man vurdere om Spies benytter sig af en stærk argumentation i deres ”DO IT FOR”-kampagne.

Spies’ påstand i “DO IT FOR DENMARK” er at, ferier kan redde Danmarks fremtid, fordi man har en tendens til at have sex på ferier.

Hjemlen vil dermed være at mere sex betyder en større chance for en højere fødselsrate . Som yderligere belæg for påstanden indeholder reklamen statistikker der viser at hele 10% af Danmarks børn er blevet undfanget på en ferie .

Udover dette bliver det også fremvist at man har 46% mere sex på ferier, sammenlignet med derhjemme i hverdagen .

Endnu en rygdækning benyttet i reklamefilmen er brug af speciallæge i psykiatri, Birgit Dagmar Johansen, som med sin troværdighed som speciallæge understøtte påstanden om at ferier kan redde Danmarks fremtid.

Netop fordi hun snakker om man får mere lyst til sex på grund af udløste endorfiner i hjernen når man tager på ferie.

Statistikken om 10 % af Danmarks børn er blevet undfanget på en ferie benyttes dog også som en gendrivelse, da man imødegår modargumentet om chancen er lille for at undfange et barn ved sex .

Her viser man at chancen faktisk er større end man tror, og det dermed er det værd at forsøge.

Påstanden i den anden reklamefilm, “DO IT FOREVER” er at det er sundt at tage på eksotiske rejser.

Her lyder belægget på at det er sundt, fordi at man dyrker 102% mere sex på eksotiske rejser sammenlignet med hverdagen .

Hjemlen vil derved være at eksotiske rejser er sunde, netop på grund af sex er sundt . Rygdækningen ligger her på at hvis en kvinde bare sover én time ekstra, øges deres sexlyst med 14% .