Indledning
Børn er fremtiden. Der har været nedgang i fødselsraten og Danmark var i 2013 på det laveste siden 1989.

Børnene skal sikre en fremtid, for den nuværende aldrende befolkning. Det er derfor vigtigt, at denne fødselsrate, bliver højere, som den ellers før har været.

Svaret på hvordan fødselsraten bliver højere er simpel, nemlig mere sex. Spies mener at rejser kan hjælpe med dette.

Når man er væk fra den travle hverdag og de daglige pligter, som man undgår når man er ude og rejse.

Det gør at der bliver frigjort flere endorfiner i hjernen, som gør at folk får mere lyst til at have sex. 10% af danske børn bliver undfanget på ferie, som Spies nævner det i deres kampagnevideo ’’Do it for Denmark’’.

Netop derfor er svaret på hvordan man får fødselsraten op igen, sex. Spies lancerede kampagnen i 2014 med videoen ’’Do it for Denmark’’, som kommer ind på nogle af disse punkter og hvorfor det er vigtigt at få fødselsraten op igen.

Den første kampagnevideo ’’Do it for Denmark’’ hjalp med at få fødselsraten lidt op igen og de prøver nu, at ændre på tabuet omkring ’’seniorsex’’. Da sex udover at hjælpe med at få børn, øger ens levetid.

Uddrag
Attention - også kendt som blikfang, kommer i starten af reklamen, hvor man ser en dame tage sin trøje af. Den starter ud med at appellerer til sex og ens fristelser.

I starten bliver der visualiseret at sex er noget, som unge mennesker har, hvorimod den ældre generation ikke har.

Det kan ses da den ældre dame tager trøjen af, hvorefter der bliver vist en ny kvinde, eller den samme kvinde, bare 25 år yngre.

Dette skaber opmærksomhed, da det omhandler sex og sætter gang i debatten om seniorsex. Spies skaber interesse ved at de tilbyder en rejse på tomandshånd til sydpå, for at det grå guld skal få gnisten tilbage i deres forhold ved at styrke sexlysten.

Desire, det grå guld længtes efter en god ferie, hvor de kan få den gamle gnist tilbage via sexlysten og dens positive effekter.

De kommer med rigtige mange pointer og fakta, som vil øge livskvaliteten, som gør at modtageren vil købe en af deres rejser.

Spies prøver at få en handling ud af modtageren, ved i slutningen at vise hvilke forskellige tilbud, de kan få med ’’DO IT FOREVER loyalitetskort’’.

Tilbuddene bliver større jo flere børn man har fået, uanset om man stadig er sammen med den samme, med en anden eller alene.

Når de viser tilbuddene, så giver det modtageren lyst til at handle, da de kan se, hvor meget billigere det bliver at tage på sådanne rejser.

Spies prøver at komme ud med en hovedpåstand, som er at man skal rejse med Spies. Det skal man fordi at man bliver gammel, hvis man stopper med at have sex.

En rejse, skal styrke sexlysten, som har andre positive effekter, end bare at leve længere. Hjemmel er, at sex kan være livsforlængende, lindre smerter, give bedre søvn og yde beskyttelse mod sygdomme som hjerte-kar-sygdomme, diabetes og visse typer af kræft.

Så vi skal sende det grå guld på ferie hvis vi vil have de skal være en del af vores liv så længe som muligt.

Spies anvender styrkemarkører i deres reklamevideo. Det gør de bl.a. når de fortæller at ’’Det viser sig at danske par har LANGT MINDRE sex, efter de har fået børn’’ og igen ’’ Ser hinanden på samme måde

som den gang, man første gang blev forelsket og SLET IKKE kunne holde fingrene fra hinanden’’. Spies anvender denne argumentationstype for at optone og understrege deres pointer.

Derudover bruger de rigtigt meget argumentationstypen rygdækning. Det gør de i form af de fakta som de fortæller, at rejser giver, fx ’’undersøgelser viser at eksotiske rejser øger chancen for sex med over 102%’’.

Dette understøtter de med en undersøgelse fra 2016 fra Epinion, som er en dansk analyse- og rådgivningsvirksomhed.

Derudover fortæller de også at ’’Det D-vitamin som solen giver, en positiv effekt for mandens potens’’ som de understøtter med Bianca Schmidt, som er en dansk sexolog.

I denne sammenhæng er Bianca Schmidt en ekspertkilde indenfor området og Spies kan derfor bruge hendes udtalelser omkring dette.

Undersøgelsen fra Epinion kan også anvendes som rygdækning, da det er en analyse, lavet fra en stikprøve af en bestemt andel af samfundet, hvilket har gjort at de har fundet frem til disse procenter.