Do it for Denmark | Analyse | Reklamefilm af Spies

Indledning
”Sex er godt. Sex er sundt” Sådan sagde Søren Brostrøm under Corona nedlukningen tilbage i marts 2020. Sex er nemlig et fysiologiskbehov som vi mennesker har, og har brug for.

Det fysiologiske behov for sex bliver dækket mere, når vi danskere rejser og det er en tendens Spies har tænkt sig at udnytte.

I deres reklame fra 2014 ”Do it for Denmark” reklamerer Spies til par med at danske par dyrker mere sex på ferie, og at det kan være med til at redde Danmarks fremtid.

Uddrag
Derefter skal man fange interesse for reklamens modtager. Det gør de ved at fortælle at 10% af danske børn er undfanget af på en ferie.

Det vækker modtageren ved at man bliver opmærksom på det og man synes det er spændende. Næste skridt er ønske. Her prøver man er man at få modtagerenes lyst til at eje produktet eller tilslutte sig de ideer reklamen forsøger at sælge.

Spies gør brug af en række virkemidler til at fremstille den gode historie. Reklamen prøver at vise hvad det kan gøre for at par, at tage en rejse sammen.

Man ser manden kede sig når kvinden er inde at prøve tøj, men da hun kun kommer ud i undertøj, får han en åbenbaring .

Reklamen viser at parret er virkelig glade, de hygger sig og de har lyst til hinanden, og det er det reklamen gerne vil promovere at når man tager en ferie med sin partner så sker dette.

Parret i reklamen er på ferie i Paris og det er ikke tilfældigt at de har valgt Paris. Paris er kendt som kærlighedsbyen og det er et virkemiddel til at påvirke modtageren.

Det ses især i klippet hvor Eiffeltårnet som er et symbol på Paris er placeret midt i billedet. Sidste punkt i AIDA modellen er handling og det er her reklamen opfordrer modtageren til at købe produktet.

Reklamen opfordrer modtageren til at bestille en rejse, når de fortæller at der er en konkurrence hvor du kan vinde et årsforbrug af babyting.

Det opfordrer modtageren til at bestille en rejse, da modtageren vil se det som en win win, da de både får en ferie, et barn måske og vinder et årsforbrug at babyting.

Mediet er helt afgørende for reklamens effekt. Det er afgørende for reklamen at de publicerer reklamen på et medie som deres målgruppe bruger eller ser.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu