Spies – Do it for Mom (Do it for Denmark) | Reklameanalyse & fortolkning

Indholdsfortegnelse
Som vi alle ved bliver der født færre og færre børn her i gode gamle Danmark. Hvis det bliver ved sådan ender det med at der ikke er nogen til at lave verdens Lego og bacon! Det kan vi jo ikke have, men så er det jo godt at Spies rejser nu lægger ansvaret i hænderne på alle de forældre som ønsker børnebørn og har dermed lavet DO IT FOR MOM (do it for Denmark). Den blev udgivet tilbage i september-2015 og vi kan allerede se børnestanden flyve opad!
Reklamen går ud på hvordan der er lavet en pakke med rejser fra Spies, som skal give et par lyst til mere sex og dermed måske også få et barn. Det gør de ved at fremhæve en række af sol/sports ferier da det får sex-drivet i gang hos mange og også er videnskabeligt bevist at skulle hjælpe.

I denne å så fine reklame bliver vi introduceret til en kommentator og en række forskellige karakterer som bliver vist gennem videoens 2,5 minutters spilletid. Vores kommentar giver os en asynkron lyd, altså hvor der bliver lavet lyde eller snakket som er tilfældet fra et sted som ikke er en del af billedets indhold. Vores karakterer og omgivelser laver også lyde som på en måde ligger bag ved kommentatorens stemme. Det sker for eksempel af en golfbold på 1:14 mærket. Disse to soundtracks giver en fornemmelse af at blive underholdt af karaktererne og blive undervist af kommentatoren.

Med det som virkemiddel holdes seeren rigtig godt fast i reklamen. Ud over karaktererne og kommentatoren er der også lidt stemningsmusik som giver de rigtige fornemmelser på de rigtige tidspunkter. Det ses meget ofte i reklamer og virker også meget stærkt til at holde opmærksomheden af seeren og give et bestemt indtryk.

Uddrag
Som vi alle ved bliver der født færre og færre børn her i gode gamle Danmark. Hvis det bliver ved sådan ender det med at der ikke er nogen til at lave verdens Lego og bacon! Det kan vi jo ikke have, men så er det jo godt at Spies rejser nu lægger ansvaret i hænderne på alle de forældre som ønsker børnebørn og har dermed lavet DO IT FOR MOM (do it for Denmark). Den blev udgivet tilbage i september-2015 og vi kan allerede se børnestanden flyve opad!
Reklamen går ud på hvordan der er lavet en pakke med rejser fra Spies, som skal give et par lyst til mere sex og dermed måske også få et barn. Det gør de ved at fremhæve en række af sol/sports ferier da det får sex-drivet i gang hos mange og også er videnskabeligt bevist at skulle hjælpe.

I denne å så fine reklame bliver vi introduceret til en kommentator og en række forskellige karakterer som bliver vist gennem videoens 2,5 minutters spilletid. Vores kommentar giver os en asynkron lyd, altså hvor der bliver lavet lyde eller snakket som er tilfældet fra et sted som ikke er en del af billedets indhold. Vores karakterer og omgivelser laver også lyde som på en måde ligger bag ved kommentatorens stemme.

Det sker for eksempel af en golfbold på 1:14 mærket. Disse to soundtracks giver en fornemmelse af at blive underholdt af karaktererne og blive undervist af kommentatoren. Med det som virkemiddel holdes seeren rigtig godt fast i reklamen. Ud over karaktererne og kommentatoren er der også lidt stemningsmusik som giver de rigtige fornemmelser på de rigtige tidspunkter. Det ses meget ofte i reklamer og virker også meget stærkt til at holde opmærksomheden af seeren og give et bestemt indtryk.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her