Do It For Mom | Markedskommunikation

Indholdsfortegnelse
1. Redegør for essensen af brandingstrategien
- Produktpositioneringsstrategi:
- Corporate branding:
- Afsenderfokus og modtagerstyret branding:
- Værdier i branding:
- Brandet content:
- Sensory branding:

2. Hvilke værdier bygger strategien på
- Funktionelle værdier:
- Emotionelle værdier:
- Signalværdier:
- Eksekveringen:

3. Forklar kort, hvordan Spies konkret har valgt at bruge storytelling i deres markedsføring
- Giveren:
- Helten:
- Mål:
- Hjælper:
- Modstander:

4. Diskuter om storytelling er relevant for den danske turismebranche.

Uddrag
1. Redegør for essensen af brandingstrategien
Branding er gået fra og være noget som er genkendeligt til noget hvor virksomhederne tilfører holdninger og værdier til deres mærke.

Altså noget hvor deres kunder kan finde noget som de kan eller vil identificere sig med. Så et brand er ikke længere bare et brand

det er noget man står for, og noget man køber fordi man er enige med de holdninger som brandet signalerer, man opnår både status og identitet gennem et brand.

Et moderne brand er altså blevet en del af den man som forbruger er eller gerne vil anses som

Produktpositioneringsstrategi:
Spies prøver at positionerer deres produkt ved at skabe opmærksomhed ved at der er nogle specifikke produktegenskaber ved deres ferier.

For de tilbyder ferier hvor man får lige det man drømmer om, og så er det ligegyldigt om man er til en afslappende badeferie eller en aktivferie.

Deres ferier tilbyder dig lige det du drømmer om, og din Mom og fædrelandet. Det tilbyder en altså en løsning på problemet, her fødselsraten.

For de har lige det der skal til, det siger de hvert fald, og de bakker det op med videnskabelige beviser for hvorfor.

Corporate branding:
Do It For Mom er en lidt anderledes reklamefilm en den traditionelle rejser reklame.

Der er ingen tvivl om at de reklamerer for sig selv og deres ferier, det viser de gennem deres navn og logo. Men de prøver også at være samfundsansvarlige og påtage sig deres del.

Man kan næsten fristes til at sige at det er en hybrid mellem en reklamefilm og en informations- og oplysningskampagne.

Noget af det de opnår i denne kampagne, er at vise at de er meget mere end bare et rejsebureau, de er et rejsebureau der tager ansvar, og det vil de gerne associeres med.

Danmark, danskerne, fremtiden og trivslen er noget der betyder meget for dem. Og derfor vil de gerne hjælpe ved at sende danskerne på ferie, for ikke nok med at man bliver et gladere menneske af sol og sommer

men vi bliver også flere danskere, og det er godt for Danmark. Så de viser både deres image, deres vision og kultur altså hvem de er og hvad de står for.

Det er alt godt, så hvis du køber en rejse fra Spies, så er du som forbruger med til at gøre noget godt for Danmark.

Jeg syntes dog lige at jeg bliver nødt til at pointerer at et stigende fødselstal jo også vil komme spis til gode i fremtiden, for jo flere dansker der er jo større chance for ekstra kunder, er der ligeledes. Så en Wind Wind for alle

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu