Analyse af reklamefilm | Den første dag

Indledning
Reklamefilmen ”Den første dag” varer 2 minutter og 53 sekunder og er afsendt af Foreningen Coop. Mediet er Foreningen Coops Youtube-kanal, hvor den blev publiceret i 2018.

”Den første dag” er en viral reklame. Spredningen af virale reklamer sker af sig selv og rammer mennesker, der med stor sandsynlighed synes om meddelelsen, fordi den er sendt af en person, de kender.

Det kontroversielle ved de virale reklamer er imidlertid, at de bevæger sig på grænsen mellem fiktion og virkelighed, hvilket ses gennem overdrivelserne og brugen af humor.

Uddrag
Genren er den narrative reklamefilm. Reklamefilmen er karakteristeret ved at indeholde en fiktiv fortælling.

Fortællingen har først og fremmest til formål at fange vores opmærksomhed med humor, overdrivelser og forskellige overraskelseseffekter.

Reklamen er opdelt med en tredelt opbygning med en begyndelse, en midte og en afslutning. ”Den første dag” er en sammenhængende og kronologisk fortælling, hvilket også er typisk for den narrative reklamefilm.

Yderligere tilbageholder reklamefilmen informationer for at øge spændingen, og hertil lægges der forskellige cues ud, der antyder, hvad der senere skal ske.

Den form for snyd er ofte med til at skabe filmens overraskelse, og den fungerer som lattereffekt, hvilket er karakteristeret genren.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu