Den første dag | Noter Analyse | Coop

Indledning
Den første dag er altid svær og typisk ret hektisk. Man vil altid gøre sit bedste og kan typisk altid finde det gode humør og drive det frem i sig selv.

Den første dag kan nogle gange føles som den længste og den mest trættende. At arbejde i en dagligvarebutik, er noget de fleste unge mennesker kommer igennem i teenageårene og det er hårdt arbejde.

Man har dealet med sure kunder, mærkelige kunder og kunder der kommer ind næsten bare for at gøre din dag værre, sådan kan det i hvert fald føles.

Coop er en del af mange andre dagligvarebutikker og er blevet rigtig stort hen over årene. De lægger utrolig meget vægt på sammenhold og teamwork

hvilket altid er det vigtigste på en arbejdsplads, for uden sådan et teamwork og gode kollegaer, ville en arbejdsdag i Coop være et mareridt, som også ses i reklamen.

Uddrag
Målgruppen er svær at tyde i denne reklame, da det ikke er en typisk reklamefilm, der typisk også vil sælge en form for produkt. Derfor er der forskellige relevante målgrupper at komme ind på.

Coop reklamefilmen afspejler en arbejdsdag i en Coop butik igennem en ung fyrs øjne. Man ser alt fra hans mor, der er rigtig spændt på drengens første arbejdsdag, til sure kunder der ikke har forståelse og børn der bider drengen i benet.

Dette giver ikke et specifikt syn på en bestemt målgruppe, men da både titel og handler går på ”den første dag” som medarbejder i Coop

sælger Coop denne reklame rigtig dårligt til muligt søgende ungarbejder eller medarbejdere i en Coop butik, da drengen i reklamen kun oplever dårlige ting i løbet af dagen

hvilket ikke giver modtageren lyst til at arbejde der og det giver ikke Coops kunder god reklame, hvis man ser det fra kundens syn, da det kan tolkes som om, at Coop taler dårligt om kunden selv.

En anden målgruppe for Coop reklamen kunne være de ældre, i alderen 18 til 65-årige, da det typisk er i den alder man har et ærinde, for at gå ind og handle i en Coop butik.

Denne målgruppe sælger Coop heller ikke godt til, da reklamen ikke har noget at gøre med Coop produkter, kvalitet eller service, som er de overordnede ting, en virksomhed skal have på plads, for at kunne tiltrække kunder.

Dog viser det sig i reklamen, at det er den nye dreng der er udsat overfor de ”sure” kunder og reklamen kunne derfor henvende sig til den ældre målgruppe

for at vise eller fortælle fra en anden synsvinkel, at kunderne skal være ordentlige overfor en ny medarbejder.

En tredje målgruppe kunne være alle mennesker, da Coop´s hensigt med reklamen ”bare” kunne være at skabe omtale om kæden og derfor også har gjort reklamen humoristisk, men samtidig urealistisk.

Dette fungerer ikke for Coop, da reklamen er forvirrende og modtagerne ikke ved hvad de skal bruge fra, eller gøre efter, reklamen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu