Indholdsfortegnelse
Virksomhedsportræt..........2
Kritiske succesfaktorer........2
Metodeovervejelser .........3
KSF 1 – Centrallager i Danmark .............4
KSF 2 – Kundeloyalitet ..........6
KSF 3 – Brugervenlighed ........ 8
Bilag 1 – Business Model Canvas ......10
Bilag 2 – Rentabilitetsanalyse ............12
Bilag 3 – De 4’er P’er..............14
Bilag 4 – Værdikædeanalyse....................15
Bilag 5 – Målgruppe og købsadfærd definition........18
Bilag 6 – Porters five forces................20
Bilag 7 – PESTEL ................ 21
Bilag 8 – SWOT-analyse...............23
Bilag 9 – Konsekvensberegninger for KSF 1.....24
Spørgeskema til KSF 2 .......... 25
Konsekvensberegning for KSF 2 .......... 26
Kildeliste ............. 27

Uddrag
Cykelpartner.dk er en handelsvirksomhed der sælger cykler, cykeludstyr og tilbehør, outdoor udstyr og løbetilbehør, nationalt samt til Sverige.

Cykelpartner.dk har en vision om at give kunderne en positiv oplevelse, at holde kunden i fokus og at give en sublim kundeservice, så det bliver en oplevelse at handle med dem.

Cykelpartner.dk sætter god kundeservice som førsteprioritet, og det er vigtigt for dem at kunne guide deres kunder til det bedste køb indenfor det produkt de netop søger.

Hurtig levering og hurtig ombytning, samt et dybt sortiment er vigtige elementer for dem, for at kunne opretholde den mest optimale kundeservice.

Cykelpartner.dk kerneydelse er at det skal være en sublim oplevelse for kunderne at besøge og handle på deres hjemmeside, dette gør de ved at have et dybt sortiment, og ved altid at stå til rådighed på mail og telefon, for at guide kunderne til det rigtige valg eller til hjælp ved montering eller benyttelse af deres købte produkt.

Cykelpartner.dk vægter ikke på karakterer eller tidligere skolepræstationer når de ansætter nye medarbejdere, men derimod hvorvidt folk engagerer sig og brænder for e-handel.

Cykelpartner.dk er et anpartsselskab, der er Michael Givskud som startede selskabet, Michael ejer 90% af virksomheden, derudover er der Søren som er afdelingsleder for IT og marketing og Jens Elvers-Christensen som er afdelingsleder for indkøbsafdelingen, de ejer hver 5% af virksomheden og er derfor hver især partnere i selskabet.

---

Hovedkonklusion
Cykelpartner.dk er præget af mange substituerende websider og fysiske butikker, der handler med samme varer og samme sortiment, som de selv handler med.

De er derfor nødt til at give sig til kende på markedet. Deres vigtigste opgave er at kunne give deres kunder en god service og få dækket det behov de kommer med, når de besøger deres hjemmeside.

Det er derfor også vigtig for Cykelpartner.dk at deres sortiment er dybt, så de har de produkter deres kunder efterspørger.

Udfordring
Ifølge vores undersøgelse, har de en lav præferencegrad, det kan være fordi at der er flere forskellige e-handlere magen til Cykelpartner.dk.

Ud af de 70 vi har spurgt, var der 26 som har købt hos cykelpartner.dk før, sådan svarede de på om det var deres foretrukne hjemmeside.

Handlingsforslag 1
Cykelpartner.dk kan oprette et medlemsprogram, som vil give medlemmer fordele, de ikke får hos deres konkurrenter.

I dette medlemsprogram, kan man både optjene point til produkter på deres webshop, ved at købe produkter igennem dem, men også ved at være aktiv.

Det vil sige at, man vil kunne optjene point ved enten at cykle, løbe eller vandre, som er de 3 segmenter de sælger vare til. 1 point vil svare til 2,5 øre.

Da man skal købe for over 199 kr. for at få fri fragt, er det også det beløb man skal købe for, for at optjene point. Man vil får1 point for hver krone der bliver købt for, når man køber for over 199 kr.

Der vil være en mulighed for medlemmer at uploade deres data til hjemmesiden, fra når de har cyklet, løbet eller vandret. Alt efter hvad en sport der er blevet udført, vil man kunne tjene point pr. km.

For at cykle vil man optjene 1 point pr. km. for mindst 30 km. pr. tur.

For at løbe og vandre vil man optjene 10 point pr. km. for mindst 3 km. pr. tur.

Det vil koste 100 kr.for deres kunder at blive medlem.