Erhvervscase – Cykelpartner.dk | Synopsis

Indholdsfortegnelse
Erhvervscase – Cykelpartner.dk 1
Virksomhedskarakteristik 3
Virksomhedens forretningsmodel 3
Intern og ekstern analyse 3
Interne forhold: 3
Eksterne forhold 4
Kritiske succesfaktorer 4
Kritiske succesfaktor nummer 1:
God og begavet kundeservice. 4
Kritiske succesfaktor nummer 2:
Hurtig og skarp levering. 4
Kritiske succesfaktor nummer 3:
Bredt sortiment 4
Virksomhedens udfordringer 4
Udfordring nummer 1:
Amazons indtrængen på de nordiske markeder. 4
Udfordring nummer 2:
Substituerende produkter. 5
Udfordring nummer 3:
Ekspansion til Tyskland. 5
Udfordring nummer 4:
Manglende reklame i forhold til konkurrenter. 5
Udfordring nummer 5:
Tilbagefald i regnskab. 5
Løsningsforslag 5 Løsningsforslag til udfordring 2. 6
Løsningsforslag til udfordring 5. 7
Metodeovervejelse 7
Litteraturliste 7
Bilagsoversigt 8 Bilag 1 -
Business Model Canvas 8
Bilag 2 -
Regnskabsanalyse 10
Bilag 3 -
Omverdensmodellen. 12
Bilag 4 -
Porter’s five forces model 14
Bilag 5 -
Pestel-analyse 16
Bilag 6 -
SWOT-analyse 17
Bilag 7-
TOWS-Matrix 17

Uddrag
Eksterne forhold
Her har vi udarbejdet en pestel-analyse, derudover har vi fremstillet en omverdensmodel. Vi kan ud fra disse analyser konstatere, at cykelpartner bliver påvirket meget af: Skat- og afgiftspolitik, Kulturelle forhold, Teknologiske forhold i form af e-handelsudvikling, miljømæssige forhold og lovmæssige forhold. Alt dette kommer vi ind på i bilag 5 og bilag 3.

Kritiske succesfaktorer
Kritiske succesfaktor nummer 1: God og begavet kundeservice.

En af Cykelpartners KSF'er er god og begavet kundeservice. Grunden til at god og begavet kundeservice er en KSF’er for Cykelpartner, fordi at de går meget op i at de skal have en god kundeservice da de er en e-handelsvirksomhed. Da virksomheden ikke selv kan lave cykle, bliver de nødt til at have en god kundeservice, sådan at de stadig kan hjælpe deres kunder med at lave deres cykle gennem mail eller telefon.

Kritiske succesfaktor nummer 2: Hurtig og skarp levering.

Hurtig og skarp levering uden fejl og mangler er yderst vigtig for kundesegmentet, der skal bruge cykeldelene hurtigst muligt. Er kundernes transportmiddel i stykker, kræver det enorm hurtig levering, da kunderne i mellemtiden ikke kan komme til og fra arbejde. Cykelpartner betaler fragten på ordre over 299 kr.

Dette opmuntrer kunder til at købe en cykel-del mere for at komme op på de 299 kr. Hurtig levering, gør også at kunder, der normalt handler i en fysisk butik, har nemmere ved at omstille deres handler til e-handler.

Kritiske succesfaktor nummer 3: Bredt sortiment

Cykelpartner har en stor fordel over for deres konkurrenter i form af deres utroligt brede sortiment inden for cykeldele. Dette sortiment er på 17.500 varenumre, og dette gør at kunderne stort set altid kan finde, hvad de skal bruge til deres cykel. Skal kunderne dog bare have en enkelt cykel-del, som kan finde billigere hos f.eks. cykelgear.dk.

Derfor er denne fordel især væsentligt overfor kunder, der skal have mange forskellige dele samtidigt.

Virksomhedens udfordringer
Udfordring nummer 1: Amazons indtrængen på de nordiske markeder.

Amazon er ved at komme til hele verden, og Amazon er kendt for, at de har og kan levere alle produkter.

Amazon er en kæmpe markedsleder rundt om i verden. De kan tilbyde alle slags produkter, og ville kunne udøve samme service som Cykelpartner, ved at de kan levere deres reservedele fra dag til dag i Tyskland.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu