Indledning
For at analysere CULT’s Interne- og eksterne forhold, bliver SWOT-modellen taget i brug. Denne model belyser virksomhedens interne forhold

som virksomheden er afhængig af og kan påvirke. De eksterne forhold kan virksomheden næsten ikke påvirke.

Indholdsfortegnelse
Stærke sider
Svage sider
Muligheder
Trusler
Kilder

Uddrag
CULT er et kendt brand i Danmark, og det skaber en del præferencer hos dets forbrugere. CULT går ind og opfylder forbrugernes behov

ved at tilbyde en stor variation af forskellige drikke, hvilket gør deres konkurrencedygtighed større. De producerer alt lige fra alkoholiske drikke til energidrikke og vand.

Udover dette, så har CULT en god økonomi, hvilket også hjælper til promotion og markedsføring. Salget til Royal Unibrew kan udvide deres markedsandel

da Royal Unibrew er stort og har en god økonomisk fordel. Allerede nu eksporterer CULT til elleve lande, og planen er, at udvide dette.