Cult | Analyse af markedet | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Case 23.2
1. Find et marked, som Cult endnu ikke er på, og kom med forslag til hvilke forhold, der kan skabe problemer, når de skal markedsføre sig på det pågældende marked. Tag udgangspunkt i den udvidede kommunikationsmodel.

2. Vælg et af Cults eksisterende markeder, og kom med forslag til, hvordan de skal udarbejde en reklame under hensyntagen til de kommunikative barrierer, der kan være på det pågældende marked.

Case 23.3
1. Diskuter kampagnens indhold og udformning i forhold til det engelske marked. Kan kampagnen bruges på andre markeder? Argumenter for de enkelte markeder, du vælger. Byg besvarelsen op på den udvidede kommunikationsmodel.

2. Kan man argumentere for, at Carlsberg har anvendt content marketing? Kom i besvarelsen ind på, hvordan man i så fald har anvendt det, og hvilken formål man har haft med det.

Uddrag
Danmark er vi en kultur der drikker meget alkohol, og derfor er det nemt for Cult at sælge og markedsføre produkter som Cult Shakers.

Men ser man mod et land som USA hvor unge først må drikke i en alder af 21 år, vil det her blive en udfordring når Cult målgruppe er 15-21-årige.

Ud fra den udvidede kommunikationsmodel er det parameter som ironi og sarkasme der kan spille en rolle.

Flere af Cult reklamere kan i andre lande virke stødende, så det er her vigtigt at tænke over indholdet og budskabet i reklamere når det rammer andre lande.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu