Indholdsfortegnelse
Faktorer for den afhængige omverden (Nærmiljø):

Faktorer for den uafhængige omverden (Fjernmiljø):

(b Faktorer som har påvirket eller påvirker Cult A/S som en trussel eller en mulighed:
- Kunder:
- Konkurrenter:
- Mellemhandler:
- Massemedier:
- Kulturelle forhold:
- OT-Opstilling:
- Mulighed
- Trussel
- Konklusion:

Uddrag
1. Cult er en storproducerende virksomhed og derfor har de stor efterspørgsel. Deres kunder er en stor del af virksomhedens afhængige omverden, da det som reelt er kunderne der gør en virksomhed kan drives og ikke går konkurs.

Et af de vigtigste faktorer indenfor en virksomheds succes er kunderne. Da det netop er dem man tjener penge på, når man sælger et produkt eller en vare.

2. Som de fleste virksomheder har Cult også konkurrenter, der sælger varer, som nogenlunde minder om deres produkt. Konkurrenterne har en stor betydning for en virksomheds udvikling og indtjeninger, samt produktion.

Hvis ikke, der var konkurrenter for Cults produkter, ville alle forbrugere købe produktet hos dem og de ville tjene langt mere, hvis ikke deres konkurrenter solgte lignende produkter.

Konkurrenter er en kæmpe brik i denne branche, da man skal kunne hamle op med deres produkt. Hvis konkurrenten eksempelvis sælger et lignende produkt til halv pris, er cult tvunget til at gøre det samme.

3. Mange storeproducerende virksomhedere har mellemhandler, da de ikke direkte sælger deres produktet til slutbrugerne. Mellemhandler hjælper virksomhederne med at nå længere ud til deres endelige forbrugere.

Det er ikke alle der har mellemhandlere, men hvis man har en stor virksomhed, er man nødt til at have andre til at sælge sit produkt længere ud.