Cult: Omverdensanalyse | Afsætning

Indledning
Den inderste cirkel i omverdens modellen er virksomheden, som i dette tilfælde er Cult. I den midterste cirkel har vi den afhængige omverden. Her ligger kunderne, som har en stor betydning for Cult, fordi det er dem der gør så Cults omsætning køre rundt, man kan vel kalde dem "det halve af arbejdet".

Konkurrenter hører også til i denne omverden, det er dem Cult skal holde øje med, så konkurrenterne ikke overgår dem, både med hensyn til markedsføring og produkter. Det vil i forhold til Cult være virksomheder, som Smirnoff Ice eller Breezer. Mellemhandlerne hos Cult er de butikker som sælger Cult til kunderne, fx supermarkeder, tanker, kiosker osv.

Til sidst i denne cirkel ligger leverandører, det er dem som leverer de vare Cult bruger til at lave deres produkter, det er fx koffein fra guarana-bær. I den yderste cirkel er den uafhængige omverden. Først er der politiske og lovmæssige forhold, det kan påvirke Cult på den måde, hvis aldersgrænsen på at drikke alkohol bliver rykket, så man fx skal være 21 år for drikke alkohol, kan det betyde for Cult at færre vil drikke deres produkter, da det ofte er unge, som drikker fx Cult Shakers.

Økonomien kan også have en betydning for Cult, hvis danskerne ikke har særlig mange penge, kan det betyde at folk bruger penge på de fysiske og tryghedsbehovene, før de bruger nogen på alt det sjove. Demografi kan have den betydning, hvis befolkningen ikke får nogen børn, og der hermed ikke kommer særlig mange unge, kan det betyde at efterspørgslen ikke er så stor på fx Cult.

Indholdsfortegnelse
- Den afhængige omverden
- Kunder
- Konkurrenter
- Leverandører
- Styrker
- Svagheder

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her