Indholdsfortegnelse
Omverdens analyse af Cult A/S
- Mine punkter:
- Begrundelse for valg:

Konkurrenter:

Kunder:

Lovgivning og Politik :

OT - Opstilling
- Interne forhold
- Eksterne forhold

Uddrag
Et af de punkter jeg har valgt at fokusere på, er ”konkurrenter”. Da det har stor indflydelse på både salget af Cult produkterne, men også priserne på Cult produkterne.

Til at starte med, er energidrikkebranchen er en ekstremt svær branche at være en del af.

Det er det primært fordi, at de fleste energidrikke minder ekstremt meget om hinanden på smagen, hvilket gør det svært at skille sig ud. Hvilket så gør, at et mærke som Cult har ekstremt mange konkurrenter.

Et af problemet med Cult er, at de ikke er så gode på markedsføringsdelen som f.eks. Red Bull er. De markedsfører nemlig konstant sig selv, hvilket sætter dem i en rigtig god position i forhold til salget af energidrikke.

Hvilket gør at Cult mister en del kunder og omsætning allerede der. Deres største konkurrenter er nok som sagt Red Bull, men også andre mærker som f.eks. Faxe Kondi Booster, Monster osv. Som også er populære energidrikke.