Omverdensanalyse – Streaming | Afsætning

Indledning
Det danske marked for streamingtjenestemarked er præget af store ændringer, der har ført til en grundlæggende ændring i forbrugeradfærd. Den grundlæggende forklaringsfaktor for dette er teknologisk udvikling.

En del af årsagen er, at markedet for streamingtjenestetjenester i stigende grad drives af det såkaldte "innovatørs dilemma", da nye teknologirstatninger erstatter eksisterende teknologier og derved skaber nye innovative forretningsmodeller.

Udviklingen af teknologi har gjort det muligt for virksomheder som Netflix ViaPlay, HBO og Google. Opret en streamingplatform. Disse streaming-medieplatforme har allerede udskrevet streaming-tv til mange seere.

De betyder, at andelen af danskere, der streamer medier, er steget, og på samme tid er andelen af danskere, der ser live-tv, også faldet markant.

Indholdsfortegnelse
Konkurrenter
Kunder
Teknologiske forhold

Uddrag
Kunderne er endnu en vigtig parameter i omverdensanalysen, da kunderne sørger for størstedelen af en virksomheds indtjening.

Branchen er præget af hver service har et højt antal kunder som betaler en forholdsvis lav pris. Kunderne eller seerne betaler kun til servicen en gang om måneden. Det er derfor vigtigt for servicene at bibeholde deres kunder. Da disse servicer ikke får omsætning ind andre steder fra, end denne ene gang i måneden fra denne bestemte kunde.

Det gør de med vedvarende markedsføring i form af udgivelse af nye serie og film, som bliver tilføjet til den individuelle tjeneste. Da disse services ikke får omsætning ind andre steder fra, end denne ene gang i måneden fra denne bestemte kunde.

Hvis man kigger på hvem kunderne er er det den yngre generation, som gør sig mest brug af tjenster,. De 18-39 årige bruger i gennemsnit 3,5 tjenester til film og tv om måneden.

Det er ikke overraskende, at de yngre generationer har taget varmt imod de digitale tjenester, der giver et bredt udvalg af indhold på det tidspunkt, man ønsker.

Internettet, især YouTube, gør on-demand underholdning til en forventning, ikke en sjælden eksklusivitet.

Dette gælder især for de yngste unge, der er vokset op ved hjælp af streamingtjenester og internettet. Hvis du er mellem 35 og 44 år, bruger de lige så meget tid på streamingtjenester som de bruger på Flow TV. De bruger i alt 3,7 timer om ugen på disse to platforme, hvoraf aldersgruppen 45-64 bruger 3,5 timer om ugen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu