Mos Mosh omverdensanalyse | Afsætning

Indledning
”Det hænger meget sammen med, at Tyskland rigtig har rykket sig. Vi har været i Tyskland i to år, men efterhånden har kunderne fundet ud af, at varerne fungerer. Det er det, vi høster frugterne af nu” . Kunderne hos Mos Mosh er dem, der søger et unikt design, samt dem som søger den perfekt bagdel. Kim Hyldahl, som spottede hullet i markedet i 2010, er på 6 år gået fra: ”Jeg havde ikke en krone” til at eje 100 % af et firma, til en værdi af godt og vel 20 millioner danske kroner. Mos Mosh har 24 medarbejdere, som primært består af sælgere og agenter. Derfor har Mos Mosh en fast kundebase. Jeanskonceptet fra Kolding kan findes på hylderne i 600 modebutikker.

Mos Mosh påvirker deres kunder med at beholde den samme buks, bare med et nyt design. Det gør folk trygge ved deres køb, i form af at folk ved de får den formidable bagdel, som de havde i den ældre model fra Mos Mosh. Kim Hyldals målgruppe er dem, der synes Mos Mosh er fedt, du kan hverken være for ung eller for gammel til at bære hans bukser. Kunderne påvirker Mos Mosh på flere forskellige måder, de kan blandt andet påpege de andre billigere produkter fra deres konkurrenter, samt sænke salget og dermed overskuddet ved at købe konkurrentens bukser.

Indholdsfortegnelse
Nærmiljø 3
Kunder 3
Mellemhandlere 3
Leverandører 4
Konkurrenter 4
Fjernmiljø 5
Økonomi 5
Teknologi 5
Demografi 6
Kultur 6
Miljø 6
International miljø 6
Massemedier og interesseorganisationer 7
Politik og lovgivning 7
Konklusion 7
Kildeliste 8
Bilag 1

Uddrag
Selvom Mos Mosh kan prale af at have en bundline, der er blevet mere end fordoblet og en bruttofortjeneste, der er blevet fordoblet, kan der altid komme noget ude fra, som kan påvirker dette. Mos Mosh er ikke urørlige, og kan stadig blive påvirket af hændelser i blandt andet den europæiske økonomi, men da den europæiske økonomi er inde i en moderat stigning, er der ikke meget der tyder på en kommende negativ vækst hos Mos Mosh. Selvom de i lavkonjunkturen stadig kørte med vækst, er der heller ikke meget der tyder på, at det danske firma står i et voldsomt pres lige nu. I år 2016 har de indtil videre oplevet en vækst på over 30 %. Man kan derfor konstatere at Mos Mosh er i vækstfasen med en stigende vækst.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!