Mos Mosh | Tekstilbranchen | 10 i karakter

Indledning
Mos Mosh er etableret af iværksætteren Kim Hyldahl. Kim startede Mos Mosh op i 2010 fordi han så muligheder i markedet, rå jeans med dejtaljer på, og en god pasform.
Mos Mosh startede op med kvindetøj, men derefter er der også blevet udviklet herretøj. I 2017 solgte Kim 69% af firmaet til Findos.

Problemstillingen lyder: Hvordan kan virksomheden udnytte de fremtidige tendenser indenfor tekstilbranchen til at opnå vækst.

På baggrund af denne problemstilling, er der blevet analyseret en del, både eksterne og interne. Med disse analyser når man bedst muligt finde frem til sin problemstilling og nogle løsningsforslag.

Indholdsfortegnelse
Indledning
Metode
Hovedafsnit
- Karakteristik (BMC)
- Regnskabsanalyse
Ekstern analyse
- Omverdensmodellen
- Nærmiljø:
- Fjernmiljø:
- Delkonklusion
- Porter's five forces
- Truslen fra nye udbydere:
- Købernes forhandlingsstyrke:
- Konkurrencen fra udbydere af substituerende produkter:
- Leverandørernes Forhandlingsstyrke:
- Delkonklusion Porter's five forces
Internanalyse
- Værdikæden
- Markedsføring og salg:
- Udgående logistik:
- Produktudvikling:
- Produktion:
- Delkonklusion
- SWOT
- Delkonklusion på SWOT
Løsningsforslag
- Delkonklusion TOWS
- Løsningsforslag 1
- Løsningsforslag 2
- Løsningsforslag 3
- Løsningsforslag 4
Vurdering
Konklusion
1. Referenceliste
- Bibliografi
- Bilag

Uddrag
De er en virksomhed som når ud til en bred målgruppe, målgruppen er kvinder der godt kan lide tøj i alderen 35+, og som har en mellem til høj indkomst.

Mos Mosh har lige udarbejdet den helt nye kollektion Gallery til mænd som de har overladt til Thomas Schwartz for at videreudvikle på den. (Fashionforum, u.d.)

De forsøger at skabe vækst på nettet i form af de sociale medier, hvor de blandt andet bruger en masse influensers og ambassadører. De forsøger også at provomere ved at køre rundt med deres 15 lastbiler med logo på.

Udarbejdet af BMC viste, at Mos Mosh’ største omkostninger er på deres lagerbeholdning Primecargo, rejseomkostninger og lønudgifter.

Primecargo er en omkostning fordi det er dem som søger for at få sendt alle pakker afsted, og for hver pakke de sender afsted får de penge fra Mos Mosh.

Rejseomkostningerne, fordi de om vinteren skal rejse, for at tage billeder til deres sommer kollektion. Deres største indtægt er dem de skaber ved deres online salg på hjemmesiden og B2B.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu