Indledning
Vi har lavet en omverdensanalyse af Wupti.com, på baggrund forskellige faktorer der påvirker virksomheden, og som er inddelt i den afhængige omverden og den uafhængige omverden.
Der er taget mere fokus på de faktorer der påvirker virksomheden mest og som har størst indflydelse på deres fremtid, derfor er nogle faktorer udeblevet af analysen eller ikke gået dybere ind i
Indholdsfortegnelse
Nærmiljø: (den afhængige omverden)
- Kunder
- Konkurrenter
- Leverandører
- Mellemhandlere
Fjernmiljø (den uafhængige omverden)
- Samfundsøkonomiske forhold:
- Kulturelle forhold
- Teknologi
- Demografiske forhold
- Politiske og lovgivningsmæssige forhold
- Massemedier
- Interesseorganisationer
Uddrag
Kunder: Som Per Byrial Andersen udtaler så er Wupti.Com’s primære kunder danske privatforbrugere, men de sælger også en del varer til bl.a. adskillelige kommuner og forsikringsselskaber. Wupti’s kunder er baggrunden for at de overhovedet kan skabe en omsætning, og de er derfor en vigtig del af deres nærmiljø.
Konkurrenter: Wupti.Com har mange konkurrenter på deres marked. De skal hele tiden være vågne og ’’udspionere’’ deres konkurrenter, i henholdsvis til priser, service og udbud af varer. Det gælder om at kunne levere de samme varer til lavere priser, de skal helst være så konkurrencedygtige som muligt. De skal derudover også kunne skaffe de produkter som kunderne efterspørger lige her og nu.