Wupti.com

Indholdsfortegnelse
Købsadfærd
Værdikæde (kernekompetencer)
Virksomhedens administrative opbygning/infrastruktur
Medarbejderudvikling/menneskelige ressourcer:
Teknologiske ressourcer:
Indkøb:
Indgående logistik:
Produktion
Udgående logistik
Markedsføring
Service
Kernekompetencer
Konkurrencemæssige fordele
Konkurrencestrategi/generisk strategi
Omverdensanalyse

Den afhængige omverden
Konkurrenter
Kunder
Leverandører
Mellemhandlere

Den uafhængige omverden
Teknologiske forhold
Massemedier
Økonomiske forhold
Kulturelle forhold
Demografiske forhold

Vækststrategier
Produktudvikling
Markedspenetrering
SWOT
Bilag 1

Uddrag
Købsadfærd:
Behov
Wupti.com produkter henvender sig ikke kun til et behov, men flere.
Behovet for tryghed og sikkerhed dækkes ved deres alarmer, overvågningssystemer, autostole mm.
Hvis uheldet er ude og der kommer indbrud imens hr. og fru. Jensen ligger og sover, er behovet for tryghed dækket, når der kommer en sirene og advarer dem og tyvene er fanget på et overvågningskamera.

Det sociale behov er dækket af Wuptis legetøj, campingudstyr, legetårne, pools mm.
Et sted at samles som familie kunne være en sommerdag i poolen i haven, hvor man kan hygge sig og være sociale som familie.

Egobehovet bliver tilfredsstillet af den nyeste mobiltelefon, et smart navigationssystem mm.
Hvis man har den nyeste smartphone på markedet, føles det rart at kunne prale med det og på den måde opnås egobehovet.

Selvrealiseringsbehovet opnås af Wuptis træningsudstyr.
Træningsudstyr gør at man kan udvikle sig og opnå mål med sin krop.


Wuptis produkter er både overvejelseskøb og vanekøb.
Mange af Wuptis produkter er i den dyre ende og der skal tænkes over hvad der passer bedst til sine behov. Hårde hvidevarer har i dag med teknologiens udvikling så mange funktioner, at det kræver en længere tænkeproces for at vide hvad der bedst matcher pris og kvalitet af produktet og det er et produkt der skal holde længe, så der skal træffes det helt rigtige valg.
Wupti sælger produkter som pleje til badet, makeup, støvsugerposer mm. Alle nogle produkter der ikke ligger i den dyre ende og som hurtigere bliver brugt op end hvidevarer.
Når der ikke er flere støvsugerposer bliver man helt automatisk nødt til at købe nogle nye og der er Wupti.com en hurtig og nem løsning. Der er gratis levering og der kan leveres til hjemmet.



Beslutningsprocessen
Opvaskemaskinen gør ikke længere tallerknerne rene og hr. og fru. Jensen må erkende problemet i at den ikke længere virker og der er brug for en ny.

De begynder at søge informationer på forskellige opvaskemaskiner for at finde den der passer til deres behov. En nabo eller et familiemedlem har lige købt en ny og de kan være med til at påvirke valget (influenten)

De sidder nu tilbage med et par stykker og vælge i mellem og de diskuterer fordele og ulemper ved deres valg.

Købsbeslutningen tages, men det skal være nemt, så de bestiller hos Wupti.com, så det kan gøres over nettet og Wupti kommer for at montere hr. og fru. Jensens nye opvaskemaskine.

De gennemgår en efterkøbsadfærd hvor de tager stilling til om det var det rette valg. Der er 14 dages returret og 2 års reklamationsret, så de kan bare returnere deres varer.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!