Case 7.2 Hilti A/S | Afsætning

Opgavebeskrivelse
1. Gør rede for, hvilke(t) delmarked(er), Brugerne af Hiltis produkter befinder sig.
2. Gør rede for den formodede købsadfærd for en entreprenør, der køber værktøj. Du skal som minimum inddrage købstype, beslutningsproces, deltagere i købet samt valgkriterier.
3. Hvilke faktorer må formodes at påvirke entreprenørens købsadfærd?
4. Redegør for de væsentligste forskelle på købsadfærden for en entreprenør og en privat gør-det-selv forbruger, der køber værktøj.

Indledning
Hilti A/S er en verdensomspændende producent, der levere det førende teknologiske værktøj inden for byggeindustrien. De satser stort på at gøre hverdagen og arbejdslivet nemmere for de professionelle inden for deres speciale.

Det gør de ved at bl.a. producere og levere nye innovative produkter, systemer samt services til byggebranchen. Hilti A/S har 20.000 medarbejdere i over 120 lande rundt omkring i verden. Disse 20.000 medarbejdere, har til mission at tilfredsstille deres kunder.

Hiltis internationale hovedsæde er lokeret i Schaan, Liechtenstein. Hilti A/S blev grundlagt i 1941, den råder over forsikrings- og udviklingscentre og produktionsanlæg i Europa og Asien.

Den danske organisation har mere end 100 medarbejdere, Størstedelen beskæftiger sig med salg og markedsføring. Sælgerne besøger primært byggepladser og entreprenører.

Uddrag
Der er 4 faktorer som spiller en stor rolle for entreprenørens købsadfærd.

Den første faktorer er omverdens faktorer. Det er den økonomiske situation, i den pågældende land spiller en stor rolle for entreprenørens købsadfærd. Har et land høj inflation, vil der blive købt meget og blive investeret meget i et land med deflation.

Teknologien har også stor indflydelse for markedsføring af produktet, har landet vel udviklet teknologien, produktet kan blive set meget ved hjælp af teknologien og i nogle tilfælde endda afgøre om produktet bliver en succes eller ej.

At entreprenøren har de nyeste produkter, kan være vigtigt så de har en fordel i forhold til konkurrence. Den anden faktorer er organisatoriske faktoren. Det handler om at virksomheden har mål og strategier, i forhold til når der skal købes vare.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu