Briefing | Markedskommunikation | Noter

Indledning
For at gennemføre vellykkede kampagner er det vigtigt at have en god køreplan, og det vil sige at du har en god briefing. Men først, hvad er en briefing?

Briefingen af en kampagne er et kortfattet, komplet og detaljeret informativt dokument om det produkt eller den service, som klienten giver reklamebureauet.

Indholdsfortegnelse
Vær klar over, hvad du vil opnå (kommunikationsmål)
Analyser din målgruppe (målgruppeprofil)
Definer strategien
Forslag/overvejelser til mediet
Markeder (Hvor skal kampagnen gennemføres)
Tildel budget (det er ikke nødvendigt at komme med et budget)

Uddrag
Vi er nødt til at vide så meget som muligt om vores målgruppe, hvem der er den endelige forbruger af vores produkt.

Vi skal definere vores målgruppe så detaljeret som muligt med demografisk, geografisk, alder, køn, købekraft, social rolle ... vi skal vide, hvordan de tænker, deres smag, hobbyer, hvordan de opfører sig, og hvilke medier de bruger.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu