Brancheanalyse for ansigtspleje herunder makeup branchen

Indholdsfortegnelse
Konkurrencen i branchen:
Substituerende produkter
Nye indtrængere
Kunder
Leverandør
Konklusion

Uddrag
Makeup og hudpleje industrien I Danmark er en kæmpe industri som er i vækst og som der hele tiden sættes højere forventninger til , hvor væksten kan tydes på statistikken i bilag 1 som viser udviklingen inden for salg af beauty produkter i Danmark .

I Danmark såvel som i resten af verdenen er der en stigende interesse for grøn energi, økologi, ingen dyretests, naturlige ingredienser, allergivenlige produkter samt kemikalie- og parfumefri produkter og der sættes også lovmæssige krav om hvad der er ulovligt af brug af kemikalier i produkterne og måden produkterne produceres på.

Det er en følgende tendens af sundhedsbølgen som også hærger i det danske samfund og hvor befolkningen er blevet mere opmærksomme på hvad det de spiser, bruger på huden og hvad beklædningen indeholder .

En af de parametre som er gældende i forhold til den stigende interesse for makeup er YouTube hvor adskillige bloggere poster videoer hvor de viser hvordan og hvilke produkter de benytter sig af for at skabe en bestemt personlighed og look og derudover også kendte personer som bruges til at reklamere for skønhedsprodukterne som er ekstremt effektivt for at skabe kendskab omkring brandet.

Dette er blevet en kæmpe trend som der blandt andet har været med til at sætte skub i makeup salget.

Grundet den store interesse for sundheden blandt makeup og cremeprodukterne stiger forventningerne hermed også, da der bliver sat højere og højere krav for produkterne som jeg vil uddybe yderligere i min Porters Five Forces analyse.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu