Wally and Whiz | Analyse

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
- Karakteriser virksomheden Wally and Whiz. Inddrag bilag 1, 2, 3, 4 og 5.
- Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag med mellemrum.

Opgave 2
- Analyser Wally and Whiz’ anvendelse af produktparameteren.
- Besvarelsen må maksimalt fylde 4.800 anslag med mellemrum.
- Produktets kvalitet og klassifikation
- Emballage:
- Sortiment:
- Service og mærke:

Opgave 3
- Analyser Wally and Whiz’ internationalisering.
- Eksportmotiver:
- Eksportberedskab:
- Markedsudvælgelse:

Opgave 4
- Diskuter følgende udsagn. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag med mellemrum
a. Wally and Whiz er i snæver konkurrence med Lakrids by Bülow.

b. Når Wally and Whiz samarbejder med gourmetkokke, benyttes vækststrategien produktudvikling

c. Det er en fordel for Wally and Whiz at benytte salgsagenter frem for egne sælgere på det tyske marked.

Opgave 5
- Med udgangspunkt i din besvarelse af opgave 1-4 og relevante bilag bedes du identificere en udfordring for Wally and Whiz.
- Diskuter løsning(er) på den valgte udfordring.  

Uddrag
Produktionsvirksomheden Wally and Whiz er beliggende i Værløse ved København og producerer gourmetvingummi.

De har omkring 1000 butikker fordelt rundt i 30 lande, som sælger deres produkter. Virksomheden producere over 20 forskellige smage i egen lokaler og producerer i dag over 50 tons vingummi om året jf.

Bilag 1. De producerer højkvalitetsvingummi, og dem er der ikke mange af, grundet at fremstillingsprocessen er langsommelig.

Virksomhedens produkter er produceret til veganere og folk med allergi, med henblik på at kunne sælges i hele verden, og det er der ambitionen ligger jf.

Bilag 2. Emballagen er en firkantet plastdåse. Det var ikke den letteste form at arbejde med. Den firkantede form den reneste, der findes, og derfor var det den emballage han ønskede.

Kunderne kan aflevere de tomme plastemballager i deres to butikker. De tilbyder via et pantsystem at håndtere en tom emballage, der ellers kunne være endt i naturen jf.

Bilag 2. Wally and Whiz’ produkter bliver videreudviklet. Wally and Whiz klar med to nye vingummikollektioner.

Den ene er lavet i samarbejde med en række kendte kokke. Deres samarbejde med Michelin-kokke er til at finde på smage

der markant adskiller sig fra, hvad de fleste forbinder. De har en vækst på 40 procent årligt, som skaber optimisme i vingummifirmaet Wally and Whiz, og har derfor opjusteret produktionen jf.

Bilag 3. De sælger deres produkter til High End butikker såsom Magasin og Illum, og ligger derfor ikke i butikker som Netto og SuperBrugsen.

De er nødt til at holde et prisniveau, som gør, at der kan leges med tingene, og derfor er produkterne ikke i dagligvarebutikker.

Deres salg til B2C er til butikker. Deres B2B kan deles op i to. Der er den direkte vej, hvilket er deres samarbejdspartnere, og så er der gaveforretninger, som er eksperter til at sælge til de større virksomheder jf.

Bilag 4. Eksportmarkederne er i fokus, men det går op og ned. Deres fokus på Storbritannien og Mellemøsten er neddroslet til fordel for Tyskland og på det seneste også Sydafrika jf.

Bilag 3. Virksomheden ønsker at være Danmarks nye eksporteventyr, så de har 10 pct. i Danmark og 90 pct. i udlandet jf. Bilag 1.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu