Indholdsfortegnelse
Opgave 4
a) Udsagn: Wally and Whiz er i snæver konkurrence med Lakrids by Bülow
b) Når Wally and Whiz samarbejder med gourmetkokke, benyttes vækststrategien produktudvikling.
c) Køb af produkter fra Wally and Whiz er et rutinekøb.

Uddrag
Wally and Whiz og Lakrids by Bülow ligger begge i slikbranchen og kan derfor anses som konkurrenter. Wally and Whiz har dog fokus på vingummi, mens Lakrids by Bülow har fokus på Lakrids.

Derfor er deres målgruppe ikke helt den samme, da der er mange der fx foretrækker vingummi fremfor Lakrids, det kunne eksempelvis være i USA. Det gælder dog også den anden vej.

En ting de har til fælles er dog at sælge højkvalitetsslik, med fokus på smag og oplevelse. De befinder sig også begge på det danske marked og kæmper derfor i snæver konkurrence om at være danskernes favorit.

Det kan hermed konkluderes at Wally and Whiz er i snæver konkurrence med Lakrids by Bülow.

b) Når Wally and Whiz samarbejder med gourmetkokke, benyttes vækststrategien produktudvikling.