Virksomhedsanalyse | Kähler Keramik Afsætning

Indledning
Kähler startede tilbage i 1830 i Næstved, og har siden da hovedsageligt produceret vaser, krus og krukker. De første mange år af Kählers eksistens, samarbejde de med datidens kunstnere som fx Svend Hammershøj som har designet en række af krus for dem. Det er designs som stadig er i brug den dag i dag, og har fået pustet nyt liv i designet. I dag arbejder Kähler stadig sammen med kunstnere, for at få nye ideer til deres designs, de arbejder nu sammen med kunstnere som fx Cecilie Manz og Louise Campell. Det giver Kähler et meget moderne design, og varierende, men stadig med en rød tråd og et skandinavisk udtryk.

Indholdsfortegnelse
Lav en virksomhedspræsentation af Kähler Keramik
Beskriv kort virksomhedens målgruppe på baggrund af den analyse I har lavet i grupperne.
Analyser konkurrencesituationen for Kähler Keramik
Skydeskivemodellen:
Porters five forces:

Uddrag
Kähler er blevet en kæmpe stor virksomhed, og køberen har derfor ikke den bedste position i en forhandlingssituation, da Kähler har råd til at stoppe handlen helt hvis de ikke er enige i aftalen. Kähler ejer selv de steder hvor deres Keramik bliver produceret, så derfor kan der ikke opstå prisforhandlinger imellem producenten og Kähler selv, og når Kähler skal købe råvare, så har de stadig magten. Det har de da de er en stor virksomhed, og råvarer producenten derfor højst sandsynligt ikke har råd/lyst til at miste Kähler som kunde.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!