Kähler | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Redegør for virksomheden Kähler
Analyser virksomhedens omverden
Omverdensmodellen
Den afhængige omverden
Den uafhængige omverden
Konklusion
Diskuter Kählers konkurrence- og vækststrategier
Ansoffs vækstmatrix
Diversifikation
Produktudvikling
Markedsudvikling
Konklusion
Vurder Kählers fremtid

Uddrag
Kähler benytter sig af vækststrategien kaldt diversifikation. Det vil sige et nyt produkt til et nyt marked. Der findes tre former af diversifikation som er koncentrisk, horisontal og konglomerat diversifikation.

Kähler benytter sig af den sidste, konglomerat diversifikation, hvilket betyder at man udbyder et nyt produkt uden nogen forbindelse til virksomhedens nuværende produkter. I 2010 åbnede de restauranter ved navn ”Kähler and friends”, hvilket ikke havde noget at gøre med deres tidligere produkter.

De gik fra at udbyde pyntesager til hjemmet, til at åbne en restaurant og være i madbranchen. Sammenhængen her, var at restauranterne er pyntet og fyldt op med Kähler produkter. Det skulle forestille en slags moderestaurant, som skulle være utrolig hyggelig, men også hænge sammen med dette image Kähler har.

Det har været en stor succes for Kähler, fortæller Frantz Longhi i et interview. Disse restauranter hører også godt sammen med den nu-værende kultur, hvor man fremstiller sig selv meget på de sociale medier. Denne moderestaurant er det perfekte sted for at opdatere sin livsstil over de sociale medier, og derfor har den været en stor succes.

Igen i 2016 har Kähler lavet samme trick, og kommet med en stilren trådløs højtaler. Det her er også et produkt som ligger fjernt fra deres gamle, og de bevæger over i en helt ny branche med lyd.

Sammenhængen her er, at den skal virke som en utrolig stilren keramisk højtaler, som også er på fod med Kählers image. Det er en højtaler som er bygget af naturligt træ af ask, eg eller valnød med klassiske tekstiler samt eksklusivt læder. Det skaber et naturlig og nordisk look, hvilket passer godt ind til det danske marked.

Højtaleren har vundet som tidligere nævnt ”Red Dot Award” og ”Iconic Award” som er priser til nyskabende og innovative designprodukter. Man kan dog sige, at selvom højtaleren er en helt anden branche, så kan den godt bevæge sig lidt over i den horisontale diversifikation.

Det kan den da, den er teknologisk forskellig fra deres andre produkter, men denne højtaler appellere stadig meget til samme målgruppe, det det er et kvalitetsprodukt som er utro-lig modefokuseret.


Det ville nærmest være pynteprodukt til hjemmet, helt ligesom de andre, for-skellen er bare det er en højtaler. Jeg vil derfor mene, at den let kan argumenteres for både som horisontal diversifikation men også konglomerat diversifikation.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu