KÄHLER | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Definer det marked, som Kähler befinder sig på. Segmenter markedet og fastlæg Kählers målgruppe

Beskriv den konkurrencesituation Kähler befinder sig i.

Analyser købsadfærden ved køb af en keramikvase.

Diskuter Kählers marketingmix.
- Produkt:
- Pris:
- Distribution:
- Promotion:

Uddrag
Jeg vil vurdere Kähler til, at befinde sig på det heterogene marked, da deres produkter ikke er homogene / ens, sammenlignet med andre lignende produkter.

Det betyder også, at Kählers kunder har en præference, når de vælger at handle hos dem. Hvis man tager et kig på de sociale købemotiver

kan kunder f.eks være præget af veblen-effekten, som betyder at kunden anskaffer sig et produkt for, at kunne vise “økonomisk overlegenhed”.

Med veblen-effekten er der altså tale om kunder, der køber dyre og eksklusive produkter, udelukkende for at vise deres økonomiske råderum, og derigennem fiske efter en vis prestige / status.

Et andet socialt købemotiv kunder kunne følge, kunne være bandwagon-effekten, bandwagon-effekten er et mindre funktionelt købemotiv,

om omhandler kunders tendenser ift., at skulle efterligne hinanden og derved købe de samme produkter.

Da Kähler findes i en stor del af danske hjem, er det meget muligt at mange kunder bliver præget af bandwagon-effekten.

---

For at undersøge konkurrencen på et marked, vil jeg først definere markedet der er i betragtning, hvilket i Kählers tilfælde vil være keramik markedet.

Kähler har kun få større konkurrenter på keramik markedet, hvilket gør, at Kähler kan findes under konkurrenceformen “differentieret oligopol”.

Kählers konkurrencesituation er svær at beskrive, da jeg ikke er sikker på hvorvidt Kähler er deciderede markedsledere, men alligevel vurderer, at de passer bedst ind i den kategori, med deres udvidelser på totalmarkedet

forsvarelse og udvidelser af markedsandelen og udvidning af deres kundeandel, især efter udgivelsen af deres meget populære “KÄHLER Omaggio Jubilæumsvase” i 2014

har Kählers popularitet taget fart, vasen var udsolgt alle steder samme dag som udgivelsen, mens flere hjemmesider brød sammen, grundet høje besøgstal på hjemmesiderne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu