Urtekram case | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Diskuter konsekvenserne af den ændrede målgruppe for Urtekrams distri-
1.1 Urtekrams Distribution
1.2 Urtekrams promotion
1.3 Delkonklusion

2. Analyser og diskuter Urtekrams branding, sortiment og mærkestra-
2.1 Branding
2.2 Sortiment
2.3 Mærkestrategi
Delkonklusion

3. Udarbejd en SWOT-opstilling for Urtekram og lav en konklusion af
Delkonklusion
Konklusion

Uddrag
En del af urtekrams markedsføring foregår på internettet, i aviser og på Google. Den vig- tigste del for Urtekram er deres hjemmeside, som betyder rigtig meget for deres markedsføring, hvor man kan se de nyeste produkter samt finde opskrifter osv. Via hjemmesiden kan man blogge, hvor man kan modtage en månedspakke, hvor så man kan lave blogindlæg om produkterne og anbefale andre det.

Urtekram promoverer sig også via nyhedsbreve, som man kan tilmelde sig på deres hjemmeside og andre steder. Som noget nyt er de begyndt at markedsfører sig via Facebook, hvor man kan klikke sig til et øko-venskab og udveksle erfaringer.

De uddeler gratis vareprøver til motionsløb, modeshows og mes- ser, så folk kommer til at kende navnet. De sponsorerer produkter til kendte kokke som kan promovere deres produkter, fordi de bruger dem og anbefaler det til andre. I dag bru- ger de kendte kokke, fx i madprogrammer og i opskriftsbøger fra dem.

Urtekram deltager også på store messer i udlandet og i Danmark- hvor det er en Business to Business altså B2B, hvor firmaer kan smage og se produkterne og måske komme til at ville forhandle produkterne.

Urtekram lavede i 2005 en meget modig reklame som kørte og Facebook og YouTube, som de vandt- reklamefilmen hed ”funny love” og var til de individualistiske, kvalitetsbevidste og moderne mennesker.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her