Streaming | Afsætning Case | 10 i Karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1 - Beskriv udviklingen i det danske streamingmarked

Opgave 2 - Analyse af 2-3 relevante faktorer fra produktparameteren

Opgave 3 - Brancheanalyse på det danske marked for streaming

Uddrag
Det danske streamingmarked har haft en stor udvikling de sidste par år. Med den mere digitale verden vi lever i i dag, er det muligt at streame alt lige fra film, serier eller videoklip.

Streamingen tager store markedsandele fra de traditionelle tv-udbydere. Målgruppen inden for streaming er bred, og henvender sig til alle, dog er interessen markant størst hos de unge.

Den stigende interesse har ført til stigende konkurrence med nye indtrængere både fra det danske marked, men også det udenlandske.

For at skille sig ud er nogen streamings tjenester begyndt at producere sit eget indhold. Fx har Netflix selv produceret serien ”The Rain”.

Streamingstjenester som Netflix, DRTV, Youtube, Viaplay og HBO benytter danskerne sig i stigende grad af når de sætter sig foran skærmen.

Det fremgår at i 2018 streamede seks ud af 10 danskere film, serier videoklip eller tv mindst én gang om ugen ved hjælp af forskellige streamingstjenester.

Det svarer til at 62 procent af danskerne streamer mindst en gang om ugen eller oftere i 2018, hvilket er en stigning på 6 procent siden 2016.

Særligt de unge streamer i lang tid ad gangen. 40 procent af de 19-34-årige streamer to timer eller mere hver dag i 2018. Andelene er noget mindre blandt de ældre aldersgrupper men dog i vækst.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu