Tuborg | Markedskommunikation | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Analyser fagligt hvilket udfordringer af kulturel art Tuborg kan have med dette spot.
Perspektivere ovenstående til en reklame eller flere selvvalgte reklamer med andre kulturelle problematikker. Inddrag Halls kulturterori.
- Nissin Cup Noodle – Japan
- Lav en analyse af virkemidlerne i den pågældende reklame.
- Attension:
- Inderst:
- Desire:
- Action:

Uddrag
Når vi tager et kig på dette spot som Tuborg vælger at lave, kan man hurtig se tydelige udfordringer i form af højkontekskulturer.

Spanien har i mange år været danskernes fortrukket rejsemål. I de moderne 70er, blev danskerne opmærksomme på netop spanierne, fordi man lancerer disse charterrejser hertil, som en form for grisefester.

Når vi kigger på Danmarks statistik, kan man os hurtig se at Spanien ligger på en klar første plads her, og dermed er det stadig den dag i dag danskernes favorit.

Når vi så skal kigge på de udfordringer der er mht. højkontekskulturer, skal vi kigge ind i det med at være født ind i den kultur vi har. Man skal være opvokset med det, for at kunne forstå dette spot som Tuborg har valgt at lave.

I reklamespottet udviser Tuborg at danskernes kultur er at de drikker rigtig meget, og især når de er på ferie, da der både er en scene hvor de drikker sangria og øl.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu