Toms gruppen | Afsætnings case

Indholdsfortegnelse
1. Udarbejd en virksomhedskarakteristik af Toms
Idé, vision og mission
Forretningsmodel
Kernekompetence
Konkurrencemæssige fordele
Værdikæde

2. Lav en SWOT-opstilling for Toms
3. Analyser de forhold i Toms’ omverden, der påvirker virksomhedens udvikling
4. Opstil en muligheds- og trusselsmatrix for Toms
5. Vurder ud fra en PESTEL-analyse hvor attraktivt det vil være for Toms at sælge de to produkter i henholdsvis USA, Japan og Den Demokratiske Republik Congo

Uddrag
Toms har dybe rødder i den danske kultur som dem der leverer danskernes favorit chokolade og -slik. Virksomheden blev grundlagt i år 1924 af apotekerne Hans Trojel og Victor. H. Meyer.

I 1942 dør Victor H. Meyer og virksomheden sælges til Victor B. Strand. Efter anden verdenskrig sker der for alvor en stor ændring. Der kommer gang i chokoladeproduktionen og Anthon Berg blev købt op. I 1962 lavede Toms pingvin lakrids og i 1971 blev Galle & Jessen en del af Toms. I de senere år har virksomheden opkøbt Bonbon og Bogø.

Toms gruppen A/S er en produktionsvirksomhed som 100% er ejet at Gerda og Victor B. Strand, der har hovedsæde i Ballerup og er Danmarks største chokoladefabrik.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her