Indholdsfortegnelse
Hvilken virksomhedstype er Toms?

Hvilke(t) marked(er) befinder Toms sig på?

Hvilke(t) virksomhedskoncept(er) anvender Toms. Forklar med inddragelse af markedsføringsmateriale (fx reklame) fra Toms.

Analyser de forhold i Toms' omverden, der påvirker virksomhedens udvikling. (Gennemgå alle punkter i omverdensmodellen (kapitel 8))
- Afhængig:
- Leverandører:
- Mellemhandlere:
- Konkurrenter:
- Kunder:
- Uafhængige:
- Samfundsøkonomiske forhold
- Kulturelle forhold
- Teknologi
- Demografiske forhold
- Politiske og lovgivningsmæssige forhold
- Massemedier
- Interesseorganisationer

Uddrag
Hvilken virksomhedstype er Toms?
Toms virksomhedstype er i sin grund essens en produktions virksomhed

som selv producerer deres store udvalg af chokolade produkter. Dog har Toms også en lille del af detailhandel i form af en lille butik på deres fabrik.

Hvilke(t) marked(er) befinder Toms sig på?
Toms fokuserer centralt på B2C ”Business to Consumer”, hvor deres produktion af produkter ender hos de enkelte forbrugere

som køber det hos forskellige detailforhandlere. Toms er dog også på B2B markedet, hvor virksomheder kan kontakte Toms B2B marked, for at købe større forsendelser.

Hvilke(t) virksomhedskoncept(er) anvender Toms. Forklar med inddragelse af markedsføringsmateriale (fx reklame) fra Toms. Toms virksomhedens koncept er i særlig grad produktionskonceptet

hvor de har meget fokus på, at forbrugerne finder dem tilgængelige og synes deres kvalitet er god. Ud over det, har de også fokus på at priserne skal tilfredsstille forbrugerne.

Toms benytter også dele af markedsføringskonceptet, hvor de undersøger hvilke tendenser, der forekommer iblandt forbrugerne, og prøver at skabe nye produkter.