Opgavebeskrivelse
I denne opgave vil jeg på baggrund af kildemateriale, teorier og modeller vurdere Stryhns fremtidige vækstmuligheder.

Jeg vil starte med at give et overblik ved at karakterisere virksomheden Stryhn, hvor jeg efter vil analysere Stryhns interne forhold.

Efter det vil jeg analysere Stryhns anvendelse af parameteren produkt. Til sidst vil jeg slutte af med en vurdering af Stryhns fremtidige vækstmuligheder.

Indholdsfortegnelse
Opgavebeskrivelse:

Karakterisering af Stryhns A/S

Analyse af Stryhns Leverpostejs interne forhold
- Strengths:
- Weaknesses:

Analyse af Stryhns Leverpostejs anvendelse af parameteren produkt
- PLC-kurve

Vurdering af fremtidig vækst

Konklusion

Uddrag
Stryhns A/S blev grundlagt i 1941 af Henry Stryhns, og er siden 2008 ejet af den norske fødevarekoncern Agra.

Stryhns A/S er en produktionsvirksomhed, som i dag ejer mærke som Stryhns Leverpostej, Langelænder, Graasten, Royal Leverpostej, Rydbergs, Slagtermester Andersen, Jensens Saucer, og K-salat som blev opkøbt i 2017.

Stryhns vision er at de vil være den mest fremgangsrige mad og mærkevarekoncern i Danmark. (Strategi, u.d.)

Stryhns har med deres vikinge-logo opnået ikonisk status for leverpostej i Norden. Stryhns kernekompetence kan beskrives som udvikling og fremstilling af kvalitets-madprodukter.

Stryhns konkurrencemæssige fordele er deres Premium-produkter og deres meget unikke og stærke brand.

Nogle af Stryhns kritiske succesfaktorer (KSF) er produktudvikling, og disposition ift. at ligge de bedste steder i dagligvarer-kæderne.