Stryhns AS | Virksomhedskarakteristik | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Karakteriser virksomheden Stryhns A/S
- Metode:
- Karakteriser virksomheden Stryhns A/S:

Analyser Stryhn’s Leverpostejs interne forhold:
- Metode:
Støtte aktiver
- Infrastruktur:
- Menneskelige ressourcer:
- Teknologi:
- Indkøb:
Konklusion på værdikæde Analysen:
- Styrker:
- Svagheder:
- Kernekompetencer:
- Overvejelser:
Business model canvas
Delkonklusion på Stryhns interne forhold:

Analyser Stryhn’s Leverpostejs anvendelse af parameteren produkt
- Metode:
- Klassifikation af produkt og sortimentet:
- Mærkestrategi:
- Branding:
- Delkonklusion:

Vurder Stryhn’s Leverpostejs fremtidige vækstmuligheder.
- Metode:
- Delkonklusion:

Uddrag
Stryhns A/S er et aktieselvskab, som er ejet af den norske fødevarekoncern Agra. Stryhns blev grundlagt i 1941 af grossisten Henry Stryhn. Stryhns har mærkerne:

Stryhns leverpostej, Langelænder, Graasten, Rydbergs, Sl.Andersen, Royal leverpostej A/S, Jensenn køkken og senest opkøbt K-salat.

Stryhns sælger til store detailhandlere i Danmark, detailhandlerne stryhns sælger til er bestående af Coop, Dansk supermarked, Reitan og Dagrofa. Stryhns dækker mange forskellige forhold, men ens for alle forhold er at de er på køl.

Stryhns er en produktions virksomhed, men de indkøber også der ingredienser hos Tulip samt tyske og hollandske leverandører.

Stryhns har 50 produktions medarbejdere og 50 administrations medarbejder, dog bliver der hentet flere medarbejdere ind i højsæsonen.

Produkterne Stryhns laver blev solgt til detailhandlere. Fra 2014 til 2016 har Stryhns kun haft fremgang i deres omsætning.

I år 2015 omsatte de for 569,5 mil og i år 2016 omsatte de for 591,8 mil. 95% af Stryhns leverpostej sælges på det danske marked, de resterende 5% sælges på det nordtyske marked og sydsvenske.

---

Styrker:
En klar og dominerende styrke hos Stryhns er deres kvalitet i selve produktionen. Stryhns er et så velkendt og stort brandt i Danmark, hvilket også er en stor styrke for dem.

Hos Stryhns ved du hvad du får når du køber en pakke leverpostej, og derfor er Stryhns også danskernes fortrykkende. Deres forhold til deres 5 leverandører er også en stor styrke for Stryhns.

Svagheder:
En svaghed hos Stryhns er deres holdbarhed, da deres leverpostej kun kan holde op til 28 dage. Det er rigtigt vigtigt for dem at forbrugeren oplever et friskt produkt.

En anden tydelig svaghed for Stryhns er deres geografiske stopklods, Danmark er det eneste land hvor leverpostej er en velkendt spise. I andre lande spiser de pate, men dette marked er allerede godt besat af store markedsledere

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu