Stryhns Leverpostej | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Karakteriser virksomheden Stryhns A/S. 2
Analyser Stryhns Leverpostejs interne forhold. 3
- Værdikæde med støttefunktioner 3
- SW-Opstilling 5
Analyser Stryhns Leverpostejs anvendelse af parameteren produkt 5
- Klassifikation 6
- Emballage: Emballagen 6
- Sortiment 6
- Mærkestrategi 7
- Branding 7
Vurder Stryhns Leverpostejs fremtidige vækstmuligheder. 8
- Ansoffs vækstmatrix 8
Opsummering 10
Litteraturliste: 11

Uddrag
Stryhns A/S blev grundlagt i 1941, af grossisten Henry Stryhn. I 1940’erne og 50’erne vokser virksomheden og i 1956 blev der etableret produktion lidt udenfor Roskilde i Himmelev, hvor fabrikken stadigvæk ligger.

Stryhns A/S består i dag af flere mærker som: Stryhns Leverpostej, Langelænder, Graasten, Royal Leverpostej, Rydbergs, Slagtermester Andersen, Jensens Saucer og K-Salat. Alle deres mærker har det tilfælles, at det er kølevarer.

Stryhns A/S er et aktieselskab og en produktionsvirksomhed, da de selv producerer deres varer. Siden 2008 har Stryhns A/S været en del af den norske fødevarekoncern Agra.

Stryhns for leveret råvarer af Tulip, to tyske og to hollandske leverandører. Virksomheden bearbejder selv råvarerne til deres færdige produkter, på fabrikken i Himmelev.

Stryhns Leverpostej beskæftiger ca. 100 ansatte, heraf ca. 50 ansatte i produktionen og ca. 50 medarbejdere i administrationen. Men i højsæsonen fra oktober til december, udvides produktionen med vikarer.

---

Indgående logistik: Dette led er meget værdiskabende for Stryhns, idet at gode råvarer er byggestenen for Stryhns leverpostej.

Hovedelementerne i leverpostejen er svinelever og spæk, og det er derfor vigtigt at især disse to ingredienser, er af høj kvalitet og at de er friske. Dette er helt afgørende for at opretholde deres position som markedsleder.

Produktion: Stryhns leverpostejs produktion i Himmelev ved Roskilde, er unik i forhold til mange af konkurrenterne i branchen.

Stryhns lægger nemlig meget vægt på at produkterne er friske når de kommer ud til forbrugeren og derfor skal de produceres samme dag som de distribueres.

Derudover har Stryhns ikke noget lager, da de udelukkende producerer efter ordre fra detailkæder. Og derfor er det igen vigtigt at have en velfungerende produktion så der ikke sker fejl og derfor ikke kan leverers til kunderne.

Udgående logistik: I den udgående logistik sender Stryhns deres produkter videre i distributionen til deres kunder/mellemhandler, hvilket er detailkæderne: Coop, Netto, Dansk Supermarked, Dagrofa og REMA.

De sælger herefter produkterne videre til slutforbrugeren. Det værdiskabende i dette led er at produkterne skal distribueres samme dag som de leverers (Indgående logistik)

Markedsføring og salg: Stryhns leverpostej befinder sig på BTB-markedet, da de som nævnt sælger til detailkæder der herefter står for videresalg. Stryhns benytter hovedsageligt Tv-reklamer på bl.a.

TV2 og TV3 som markedsføring, for at øge deres kendskabsgrad. For at komme mere direkte ud til målgruppen benytter de også sociale medier som LinkedIn, Facebook og Instagram.

De benytter også nemlig.com til bl.a. at sample nye produktvarianter til forbrugerne, altså få dem til at købe nye varianter af leverpostej. Det gør de ved at der lægges en gratis leverpostej med i ordren, når du køber hos Nemlig.com.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu