Stryhns | Analyse | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1, målgrupper

Opgave 2, Porters Five Forces
- Substituerende produkter:
- Kunder:

Opgave 3, parameteren produkt

Opgave 4, påstande
a) Kulturelle forhold er en mulighed for Stryhns.
b) Stryhns følger en omkostningsleder-strategi.

Opgave 5, udfordring for Stryhns

Uddrag
Jeg vil starte med at definere målgruppen, for at finde ud af hvilke personer Stryhns produkter henvender sig til. Jeg har derfor opstillet nogle segmenteringskriterier, for at kunne definere målgruppen.

Jeg har valgt følgende: Bopæl, alder, livstil og hustandsstørrelse. Leverpostej er en folkespise og rammer derfor bredt når Stryhns skal finde deres målgruppe.

Som Peter Kreutzfeldt, marketingchef i Stryhns selv udtaler; 1”Målgruppen for leverpostej er meget bred.”

Stryhns leverpostej sigter primært mod folk i alderen 25-75 år og sekundært børnefamilier. Rugbrød er spist hele landet over, men især i blandt den ældre befolkningsgruppe i alderen 55-74 år

er rugbrød det primære valg midt på dagen og på en vilkårlig dag spiser mere end 6 ud af 10 ældre faktisk rugbrød til frokost, svarende til 64%.

Derudover er børnefamilier også et vigtigt segment for Stryhns, når vi kigger på målgrupper. Ud fra case materialet, kan vi læse at Stryhns stadig er en klar favorit:

2”men Stryhns’ undersøgelser peger på, at leverpostejen stadig er favoritten, når forældre smører madpakker til deres børn.”

Der bliver altså smurt 13 millioner madpakker om ugen i Danmark, det er altså et gennemsnit på 4,8 madpakker om ugen pr. danske hjem, og derfor er børn og børnefamilier et rigtig vigtigt segment for Stryhns.

Derfor spiller bopæl også en væsentlig rolle for Stryhns. Hustandsstørrelse er også vigtigt, hvilket vi også kan se ud fra antal smurte madpakker.

Jo større end hustandsstørrelse, jo flere madpakker desto mere leverpostej, derfor er f.eks. Stryhns leverpostej på 400g et fortrukne valg blandt familie segmentet.

Derudover kan vi se at Køberhaverne ligger 15% under landsgennemsnittet ift. at spise rugbrød midt på dagen

hvorimod i Sønderjylland og Jylland generelt er de meget glade for rugbrød, hvilket også kan passe på det traditionelle segment.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu