Analyser Stryhns leverpostejs anvendelse af parameteren produkt

Opgavebeskrivelse
Analyser stryhns leverpostejs anvendelse af parameteren produkt

Indledning
I opgaven ”Analyser Stryhns leverpostejs anvendelse af parameteren produkt”, vil der på baggrund af det udleverede case materiale, samt vedlagt bilag analyseres på Stryhns anvendelse af parameteren produkt.

I opgaven vil der gøres brug af relevante teorier, klassifikation af produkter, sortiment, mærkestrategier, branding samt produktets livscyklus. Opgaven vil til sidst munde ud i en konklusion af analysen, hvor de vigtigste punkter i parameteren produkt opsamles.

Indholdsfortegnelse
Klassifikation af produkter & sortiment
Mærkestrategi
Branding
PLC - Produktets livscyklus
Delkonklusion

Uddrag
Stryhn’s leverpostej benytter sig under markestrategi af det samme mærke til alle deres produkter. De markedsfører sig under sig under eget mærke, dog producerer de ”controlled label” til Rema 1000. Det er et særligt leverpostejbrand udviklet specielt til Rema 1000, hvor Stryhn’s i samarbejde med Rema 1000 har opbygget et stærkt brand.

Ved at de markedsfører sig under eget mærke, vælger de selv at opbygge en mærkevareprofil, hvilket indebærer nogle fordele for dem. De opnår en selvstændig profil, og får mulighed for at opbygge mærkeloyalitet hos deres slutbruger.

Det kræver store ressourcer til markedsføring, men så snart at mærket er kendt i branchen, er det lettere at lancere nye varianter. De gør brug af markedsføring under eget mærke på stort set alle deres produkter, hvilket giver deres mærkevarer en ensarthed og genkendelighed.

Hvis vi kigger på Stryhn’s markedsføring under fremmed mærke, har de valgt at indgå et samarbejde med Rema 1000. De har her udviklet et specielt leverpostejbrand, trods deres strategi med markedsføring under eget mærke.

Samarbejdet med Rema 1000 kalder Stryhn’s for controlled label. Samarbejdet med Rema 1000 har både nogle fordele og nogle ulemper.

Fordelene for dem er, at Stryhn’s har lavere markedsføringsomkostninger, da det er Rema 1000 som står for alt markedsføring, på samme tid har Stryhn’s mulighed for en stor produktionsvolumen og sikkerhed for en minimumsafsætning.

Ulemperne ved samarbejdet er, at Stryhn’s er afhængige af Rema 1000 og der ikke har nogen selvstændig profil over for deres forbrugere. Mærket Stryhn’s organiseres som et line-extension mærke. Stryhn’s kan succesfyldt udvide med nye varianter inden for samme produktkategori.

Et eksempel på deres brug af line-extension er, at de i 2016 udviklede og lancerede produkter med chili, men også deres lancering af en række produkter til light-segmentet .

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu