Stryhn’s A/S | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Karakteriser virksomheden stryhns a/s. ...................................... 2
Analyser stryhn’s leverpostejs interne forhold....................................3
Værdikæde med støttefunktioner (poters oprindelige værdikæde model) ........... 3
SW-analyse ............................................................................................8
Analyser stryhn’s leverpostejs anvendelse af parameteren produkt. .............. 9
Vurder stryhn’s leverpostejs fremtidige vækstmuligheder. ........................ 11

Uddrag
Stryhns A/S er en produktions virksomhed, som blev overtaget af den norske fødevarekoncern Agra i 2008 som derfor gør dem til et dansk eget aktieselskab.

Firmaet blev grundlagt helt i 1941 af grossisten Henry Stryhn.

Igennem tiden, blev Stryhn A/S mere og mere et kendt brand.

I løbet af 1940’erne og 50’erne voksede virksomheden for alvor op, gennem opkøb af andre leverpostejsvirksomheder, som resulterede i virksomheden kunne etablere en produktion i Himmelev ved Roskilde i år 1956. Dette medførte også markedsandel blev større.

Efterfølgende fortsat succesen for Henry, og i 1960’erne blev Deres sortiment af leverpostejer udvidet, som betød Deres virksomhed opnået dækkende distribution landet rundt.
Også i denne periode blev dette velkendte logo for Stryhns virksomhed introduceret, Vikinge-loget.

Stryhns A/S har haft en stigende omsætning de seneste år. I år 2016 lå deres omsætning på 591,8 mio. kr. og bruttofortjenesten lå på 209,1 mio. som endte ud i 37,7 mio. ved årets resultat.

Derefter har de igennem tiden formået at få stigende omsætning. Hvor den i 2014 lå på 569,5 kr. dvs. på de 3 år har der været en stigning på 3,9 %, som svare til 22,3 mio. kr.

Hertil udgør Stryhns leverpostej 33% omsætningen, hvorimod deres øvrige produkter udgør 67 %. Derimod i årets resultat er der lighed 50 %, 50 %.

Virksomheden befinder sig på et producentmarked, hvor indenunder høre De på det industrielle marked, idet varerne indgår i den indirekte distribution. Dette marked kaldes også B2B.

De har et bredt segment, som hertil betyder de når ud til flere forbruger, dette skyldes også deres tydelig vision om at være de bedst sælgende på markedet. ”

Vi vil være den mest fremgangsrige mad- og mærkevarekoncern i Danmark”1. Hvor under de har 2 hovedgrupper: Detailhandlen og gruppen der er mere baseret på højt kvalitets varer, restauranter, hoteller, servicestationer.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu