Sticks and Sushi | Case

Indholdsfortegnelse
Metode
Redegør for relevante forhold i Sticks’n’Sushis omverden, der påvirker virksomhedens udvikling. 15%
Redegør for relevante forhold i Sticks’n’Sushis værdikæde. 20%
Diskuter Sticks’n’Sushis holdning til brug af informationsindsamling. 25%
Udarbejd en SWOT-analyse for Sticks’n’Sushi og vurder virksomhedens fremtid. 40%
Styrker
Svagheder
Muligheder
Trusler
Fremtidsvurdering

Uddrag
Menneskelige ressourcer:
SnS lægger meget vægt på sin HR, da virksomheden ikke kun ønsker, at deres unikke design og koncept skulle kommunikere SnS sjæl. Medarbejderne skulle være ligeså ”gennemførte” som konceptet og indretningen. Med 300 ansatte er det vigtigt for SnS, at medarbejderne er med til at opretholde det gode image og unikke design, som virksomheden har skabt sig. Derfor investerer SnS en masse resurser i at deres medarbejdere kan kommunikere SnS’ sjæl, så kunderne får den bedst mulige oplevelse og service.

Teknologiske ressourcer:
SnS var blandt de første til at tilbyde sine kunder bestilling online. På hjemmesiden kan man bl.a. købe merchandise såvel som følge med i nyheder om SnS. Hjemmesiden er endnu et vigtigt middel i SnS kommunikationsstrategi. Det giver bl.a. virksomhederne mulighed for at indsamle data om kundernes adfærd på hjemmesiden, hvilket kan bruges til at

Markedsføring og salg:
SnS sælger bl.a. flasker med soja, misodip, wasabi, syltet ingefær, t-shirts og meget andet på deres hjemmeside. SnS gør utrolig meget ud af at markedsføre sig taget i betragtning, at det er en restaurantkæde. Ved at personalet går i specielle t-shirts øges forbrugernes kendskabsgrad til virksomheden. Menukortene fungere også som visitkort, som kunden får lov til at tage med sig, hvilket er en smart måde for SnS at kommunikere til sine kunder, da kunderne nu får relevante oplysninger om restauranterne med hjem.

Service aktiviteter:
Det er muligt at bestille takeaway mad hos SnS.

Indgående- og udgående logistik:
Det bliver beskrevet, at SnS opnår stordriftsfordele i produktionen. Virksomheden har alt andet lige
et centrallager, hvor leverandørerne levere råvarerne, og råvarerne derefter videredistribueres til
diverse restauranter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu