Sticks’n’Sushi | Afsætning

Opgavebeskrivelse
1. Karakteriser kort den branche Sticks’n’Sushi befinder sig i
2. Analyser omverdensforholdene for Sticks’n’Sushi i Danmark
3. Analyser Sticks’n’Sushis internationalisering
4. Diskuter Sticks’n’Sushis fremtidige vækststrategier

Indledning
Sticks’n’Sushi åbnede deres første restaurant i 1994. I 1996 kombinerede virksomheden servering med take-away, og var det første som gjorde dette indenfor sushi. Dermed var et nyt koncept lavet, og de viste sig at være den første af mange sushirestauranter til at gøre dette.

I dag finder du Sticks’n’Sushi restauranter i Danmark, England og Tyskland, og med den grundighed som virksomheden har, vil de være til at finde mange andre steder i fremtiden.

Uddrag
Det er unge i alderen 20-29 år som aflægger flest besøg på restauranter årligt, idet de aflægger over 100 besøg om året. Dette tal falder gradvist med alderen, og dette betyder at udviklingen i befolkningens aldersfordeling i Danmark er væsentlig for Sticks’n’Sushis fremtid.

I Danmark bliver den ældre befolkning større, og det forventes at aldersgruppen 65-79-årige vil være 7% større om 10 år, samt at aldersgruppen 80+ årige vil være 58% større om 10 år, hvorimod den yngre befolkning er stagnerende i dens udvikling.

Dette er en negativ udvikling set fra Sticks’n’Sushis synspunkt, idet den ældre del af befolkningen ikke aflægger specielt mange besøg på restauranter om året, men at det er den yngre del som gør dette.

Samfundsøkonomiske forhold:
Sticks’n’Sushi går meget op i kvaliteten af deres mad, og at deres mad altid er frisk. Dette presser deres priser en smule op, og derfor er forbrugernes rådighedsbeløb en vigtig faktor for dem.
Danskernes rådighedsbeløb er stigende, og dette gør at danskerne er mere tilbøjelige til at bruge deres penge på restaurantbesøg.

Fra 2014 til 2015 steg en almindelig timelønnet danskers løn med 1,9%, og det gav en gennemsnitlig lønstigning på 2.900kr. Stigningen i danskernes rådighedsbeløb skyldes lønstigninger og rekordlav inflation . Derudover er den disponible indkomst for par med børn i løbet af de sidste 10 år i gennemsnit steget med 180.000 kr. om året.

Dette er en positiv udvikling for Sticks’n’Sushi, idet at dette betyder at danskerne øger deres forbrug, og dette kan være med til at øge Sticks’n’Sushis omsætning.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!