Skagen Food | Købsadfærd | Afsætnings aflevering

Opgavebeskrivelse
Opgave 1:

Redegør kort for Skagenfoods målgruppe.

Opgave 2:

Udarbejd en købsadfærdsanalyse for Skagenfood i relation til køb af fisk på nettet.

Købsroller
1. Initiativtager
2. Influent
3. Beslutningstager
4. Disponent
5. Konsument

Beslutningsprocessen
1. Problemerkendelse
2. Informationssøgning
3. Vurdering af alternativer
4. Købsbeslutning
5. Efterkøbsadfærd

Opgave 3: Vurder forskellen på køb af fisk på nettet og køb af fisk i en fysisk butik.

Uddrag
Kunden begynder at søge informationer om produktet i denne tilfælde fisk: hvilken forskellige typer fisk har Skagenfood, hvor lang tid vil leveringen tage osv.

Gennem informationssøgning gør han/hun brug af forskellig kilder, det kunne være at en kammerat har delt at Skagenfood er en velfungerende virksomhed med høj eksklusivitet, der bruger kunden de personlige kilder.

Kunden kan også gøre brug at de offentlige kilder og de kommercielle kilder, ved at læse annoncer, artikler og anmelderser for at få en bedre viden om virksomheden.

Til sidst kan kunden gøre brug af egen erfaring og undersøge virksomheden og selv prøve produktet.

---

Kunden har nu foretaget en længere informationssøgning, og skal nu til at beslutte sig for, om Skagensfood produkter er noget han/hun ønsker at købe ud fra nogle valg såsom: valg af mærke, valg af butik og valg af betalingsmåde.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu