SAS Cargo Group A/S | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik
Markedstilbud (MT)
Kundeperspektiv
Kunderelationer (KR)
Distributionskanaler (DB)
Kundesegmenter (KS)
Produkt
Pris
Place
Promotion
People
Physical evidence
Process
Aktivitetsperspektiv
Produktudvikling (R&D)
Markedsføring
Salg
Produktion
Margin
Nøgleressourcer (NR)
Samarbejdspartnere
Finansielle perspektiv
Omkostninger (OM)
Indtægter (IN)




Uddrag
Pris
SAS har en forholdsvis dyr pris i forhold til deres konkurrenter. Hvis man sammenligninger dem med et lavpris flyselvskab som Norwegian lægger SAS væsentligt dyrere end Norwegian.

Dette skyldes den service som SAS tilbyder både før, under og efter flyvningerne. Man betaler også for at flyve på de bedste tider af døgnet, og for at lande i lufthavne som lægger tæt på den destination man har tænkt sig at være.

SAS’ pris skaber selvfølgelig også en signalværdi i forhold til kunden. Man betaler for en brand som SAS er. SAS bruger den målgrupperelateret strategi, fordi den skal passe til deres målgruppe som er frequent flyers.

Place
SAS findes i mange lande. De har udbredt sig til et større segment end deres oprindelige målgruppe, da de fx flyver til lande som Kosovo hvor der ikke er den største samfundsøkonomi. SAS flyver dog hovedsagligt til lande med god samfundsøkonomi eller lande hvor turismen er stor som fx England, USA og flere lande i Asien.

Promotion
SAS promoverer sig selv meget i TV og på de sociale medier. En af deres velkendte reklameslogans er ”We are travellers” hvor de lægger vægt på et fællesskab med alle deres kunder. SAS har også lavet en anden reklame der hedder ”The arrivials” hvor de observerer folk i ankomsthallen.

SAS kan også brande sig på sin Brandværdi. SAS er et velkendt brand i Skandinavien, der kører på en historie med god service i forhold til konkurrenter. SAS har også en historie i forhold til mange andre konkurrenter. som er en nyere virksomhed.

People
Som servicevirksomhed er dette en vigtig faktor for succes. SAS lægger stor vægt i at have kompetente medarbejdere under gode arbejdsforhold i modsætning til konkurrenter som Ryanair.

SAS satser også meget på at have medarbejdere, som kan snakke det lokale sprog ved destination fx ved deres flyvninger til Hong Kong. har de lokale medarbejdere som kan snakke kinesisk og engelsk så deres kunder kan få den optimale oplevelse. SAS kræver også noget fra deres medarbejde, som fx deres kabineansatte som har en meget høj løn i forhold til konkurrenter.

Sådan får du adgang til resten af materialet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her