Ryanairs interne situation | 12 i karakter

Indledning
I denne opgave vil jeg analysere flyselvskabet Ryanairs interne situation. Jeg vil med hjælp fra forskellige teorier og modeller, finde ud af hvad deres kernekompetencer og konkurrencemæssige fordele er. Hvad er Ryanair særligt gode til og hvad kunne de gøre bedre?

I opgaven vil jeg blandt andet komme ind på virksomhedskarakteristik, forretningsmodellen (Business Model Canvas) og SW-opstilling

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik:
Ryanairs forretningsmodel: Business Model Canvas:
Konklusion på forretningsmodel:
Kernekompetencer og Konkurrencemæssige fordele:
- Kernekompetencer:
- Konkurrencemæssige fordele:
Konklusion af Kernekompetencer og Konkurrencemæssige fordele:
SW- Opstilling - De stærke og svage sider
- Stærke:
- Svage:
Konklusion:
Litteraturliste:

Uddrag
Ryanair har stor fokus på sine omkostninger, da det er vigtigt for dem ikke at have så mange. Deres få omkostninger er til fly og betale medarbejdere.

---

Deres indtægter kommer primært gennem kunderne der bestiller flybilletter til deres fly. Derudover også ekstragebyr og service ombord som kunderne i nogen tilfælde skal betale.

Så selvom de ikke har så mange indtægter, har de sparet så meget på deres omkostninger, at de få indtægter i sidste ende godt kan dække omkostningerne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu