Roskilde Festival Case Afsætning

Indledning
Roskilde Festival er den største festival i Nordeuropa. Første Roskilde Festival fandt sted, for 49 år siden, i 1971. Siden af 1972 har festivalen været non-profit, hvilket indebærer at hele deres overskud bliver doneret efter hver festival.

Festivalen finder sted i lidt under to uger fra slutningen af juni til starten af juli. Omkring 180 musikere og 200 kunstnere, performere, forfattere, talere m.fl. er på programmet.

Der bliver optrådt på de otte scener: Apollo, Arena, Avalon, Countdown, Gloria, Orange, Pavilion og Rising. Et deltagerantal på over 130.000, fordelt på det 2.500.000 m^2 store festivalsområde, gør det til Danmarks fjerde største ”by” målt i indbyggertal. Hvert år er der 30.000 frivillige, der hjælper til med sikkerheden, scenebyggeri, salg i boderne med mere

Indholdsfortegnelse
1. Identificer Roskilde Festivals konkurrenter.
2. Redegør for Roskilde Festivals vision/mission og værdier.
3. Vurder, ud fra en sammenlignende analyse af to musikfestivallers visioner og værdier, om alle musikfestivaller bygger på samme visioner og værdier.
Kildeliste:

Uddrag
Jeg har valgt at sammenligne Roskilde Festival med Smukfest, da det er den andenstørste festival i Danmark, og man dermed får det mest repræsentative resultat af.

Smukfest er geografisk placeret i Skanderborg og har omkring 55.000 daglige gæster, de 8 dage det varer. De beskriver deres værdier således: ”Vi skal ikke skabe profit til personer eller virksomheder, vi kan bruge alt vores energi på at give publikum valuta for pengene.

Vi lever i en tid med store udfordringer på alle planer, selv for en gammel smuk og traditionsrig festival som vores. Der er mange der bejler til stjernerne for at få dem til at deltage i kommercielle og offentligt støttede koncerter, og vi må konstant kæmpe for at fastholde at Skanderborg ER Danmarks bedste sted at spille, og vi skal skaffe økonomi til de stadigt stigende honorarer.

Publikum har mange valgmuligheder i sommerlandet, og vi skal sørge for at ingen kommer op ved siden af, eller over os, når det gælder festivalplads, smukke oplevelser og service.
Vi vil bevare førertrøjen som troldelig hofleverandør af fest, fis og ballade – et overflødighedshorn af antidagligdag.”

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her